Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Töihin takaisin?

Hei

Minulla oli leikkaus tammikuun 2013 lopulla ja sytostaasit aloitettiin maaliskuun alkupuolella. Viimeinen sytostaatti tiputettiin kesäkuun lopulla ja sen jälkeen sädehoitoja 15 kertaa. Sädehoidot loppuivat elokuun alussa. Eli sytoista sädehoidon loppuun meni 5 kk.

Töissä kävin pari viikkoa ennen viimeistä sytostaattia ja pidin kesäloman viimeisestä sytosta lähtien. Loman jälkeen sain vielä 1,5 viikkoa sädehoitoja. Kävin säteet aamulla ennen töihin menoa, onneksi minulla ei ollut pitkä matka sädeklinikalle.

Sairausloman aikana oli jaksoja, jolloin olisin ollut työkykyinenkin muutamia päiviä, mutta olin kiltisti sairauslomalla. Käytin hyvät päivät kunnon ylläpitämiseen. Kaksi viimeistä sytostaattia sai aikaan heikotusta ja kuntoilukin piti sitten lopettaa. Minulla valkosolut romahtivat Neulasta piikistä huolimatta, joten oli parempi pysytellä omien pöpöjen kanssa kotona.

Hoitojen haittavaikutukset ovat niin yksilöllisiä, että sinun pitää vain kuulostella kuinka voit hoitojen aikana. Jos pystyt tekemään töitä etänä tai työnantaja on halukas joustamaan ja järjestelemään työpäiviä, niin varmasti työssäolo onnistuu. Se tekee todella hyvää mielialalle, kun pystyy keskittymään johonkin muuhunkin kuin sairastamiseen. Lääkäri olisi halunnut määrätä minulle sairausloman sädehoitojen loppuun ja vähän niiden jälkeenkin, mutta itse tunsin jo jaksavani palata töihin ja ratkaisu on ollut oikea.
Jaksamista.
Typsy | 18.8.2013 klo 19:52:54