Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Lataamo on taas auki :)

Huomenta taas! Hyvin nukuttu yö takana. Kahvikin vielä maistui. Viikon lopulla juodaan taas teetä, luulen. Ihmettelen, kun kortisonin avulla nukun jopa paremmin kuin ilman. Sain tosiaan eilen sen viimeisen Taxotere-Herceptin -tiputuksen. Vielä ei tunnu mitään oireita. Mukava kuulla, että Kevätmielellä alkaa olo jo korjaantua. Miten tautinen Sinullahan oli muistaakseni nämä samat hoidot kuin minulla. Osaatko sanoa vielä tässä vaiheessa, kumpi oli pahempi Taxo vai CEF. Hoitaja sanoi eilen kun sitä kysyin, että juuri tuo pahoinvointi tulee helpommin CEF:stä, mutta ei kaikille. Mitenkähän tuo veriarvojen lasku. Nyt olen saanut tuota Neulasta näitten Taxojen aikaan. No aika näyttää.

Miten muuten onko kellään kokemuksia verensokerin noususta hoitojen aikana. Tässä Taxo-kuurissahan annetaan sitä kortisonia, joka nostaa verensokeria. Itse soitin äsken työterveyteen ja sekä pitkäaikainen, että paastosokeri olivat jonkin verran koholla. Paastosokeri on kyllä ollut koholla jo useita vuosia, mutta olen sitä yrittänyt ruokavaliolla vielä hoitaa. Päädyttiin terveydenhoitajan kanssa sellaiseen ratkaisuun, että käyn kokeissa sitten kun hoidot on ohi ja katsotaan laskeeko ne. Sairaalassa ollessani kuulin, että sellaiset jotka saa suuria määriä kortisonia, niin heidän sokeriarvonsa olivat aika korkealla, vaikka ei mitään diabetesta heillä taustalla ollutkaan.

Tuosta töihinmenosta olen ajatellut niin kuin tautinen. Minulla on myöskin pitämättömiä lomia aika paljon ja ajattelin, että jos en ole kunnossa säteitten jälkeen, pyydän kylmästi lisää sairaslomaa ja sen jälkeen pidän vasta ansaitun vuosiloman. Myös sitä osasairauspäivärahaa olen ajatellut. Itse asiassa henkilö, joka tekee sairaslomaani nyt ehdotti sitä ja sanoi, että hän voisi olla puolikkaana siinä virassa.
Aika senkin näyttää. Itse olen laskeskellut, että sairaslomani pituus tulee olemaan lähes vuosi. Aloitin sen jo 13.11.06 ja hoitoni venyivät niin paljon, että olen noin kaksi kuukautta ainakn pitempään sairaslomalla kuin yleensä ollaan.

Toivottavasti elämä voittaa tänään Tautinen ja kaikki muutkin.
Itse olen taas kovasti vauhdikas tuon kortisonin voimalla. Lähden tästä puolenpäivän aikaan työpaikalleni pistättämään sen Neulasta-piikin sairaanhoitajalla. En sitä itse viitsi opetella. olen sellainen hompsantuu, että varmaan se valuisi jonnekin muualle kuin ihon alle.

Hyvää päivänjatkoa kaikille.
Kehäkukka | 25.4.2007 klo 09:36:17