Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Lataamo on taas auki :)
Hyvää huomenta kaikille! Tässä heräilin. Söin Pajalapuuroa ja hörppäsin kahvin päälle. Vielä maistuu kolmantena päivänä tiputuksesta. Vetäisin viimeiset 5 nappia kortisonia naamaani ja kivasti se punoittaa. Vatsan toiminta on jo jonkin verran helpottunut, mutta melkein kuukauden sen kanssa olen jo taistellut.Sinulla Kevätmieli on hieno ja hyödylllinen harrastus. Varmaankin se tuo paljon sisältöä elämään. Itselläni ei ole mitään erityistä harrastusta. Lenkkeilen, lueskelen ja yritän pitää yllä sosiaalisia suhteita esim. puhelimessa tai sitten kaverin kanssa lenkkeillen tai kyläilemällä. Virkkaamisesta olen aina pitänyt, mutta jotenkin silmät on nykyään sellaiset, ettei oikein siitäkään tule mitään.
Voimia Sinulle Tässä ja nyt. Itsekin olen käynyt syvällä masennuksen kuopassa ja nyt parisen kuukautta olen voinut yllättävän hyvin, kun aloitin sen Efexor-lääkityksen. Myös kuumat aallot poistuivat lähes täysin. En ole enää yöllä heräillyt kertaakaan niihin. Aikaisemmin heräilin jopa kymmeniä kertoja. Minulla tuo lääke on toiminut uskomattoman hyvin molemmilla tavoilla. Olen sitä kyllä täällä kovasti mainostanutkin, mutta se kertakaikkiaan mulle ollut ihan PELASTUS.
Tuosta taudin uusimisesta: Minä myös mielestäni olen elänyt terveellisesti, liikkunut, katsonut mitä laitan suuhuni, en tupakoi, en ole juurikaan ylipainoinen, painoindeksi himpun verran yli 25. Alkoholiakaan en ole käyttänyt juuri ollenkaan. Mutta nyt viimeisinä viitenä vuotena olen silloin tällöin ottanut punaviiniä juuri sen mainostetun terveellisyyden takia. Määrä on keskimäärin ollut 1 - 1 1/2 pulloa kuukaudessa. Nyt kuitenkkin kun sairastuin, syytin heti itseäni, kun olen tuota viiniä nautiskellut, että siitäkö se tuli. Ja minulla kun epäiltiin perinnöllistä muotoa rintasyövästä ja jostakin luin, että silloin ei saisi ottaa yhtään alkoholia. Mutta enhän minä sitä voinut tietää ja kun aina toitotettiin että pieni määrä punaviiniä on jopa hyväksi terveydelle. Mene ja tiedä tuotakin. Mutta kyllä se syyllisyys helposti iskee ainakin alussa. En ole enää sitä viime aikoina pohtinut. Nyt vain tuli mieleeni, kun tästä terveellisyydestä puhuttiin täällä.
Tänään meillä on jännittävä päivä. Mieheni, joka sairastui viisi vuotta sitten lymfoomaan, menee tänään klo 10.20 viimeiseen syöpäkontrolliin. Toivottavasti viimeiseen. Hänellä ei ole tauti missään vaiheessa uusiintunut vaikka hoidon alussa olikin ennuste aika huono ja lääkäri sanoi 2 - 3 vuotta sitten, että tilanne on 50/50 ja jos tauti uusii, ei ole mitään tehtävissä.
Kirjoittelen päivällä mitä kuuluu sille rintamalle. Onhan tätä jännitystä riittänyt meidänkin elämässä ihan riittämiin.
- Lataamo on taas auki :)kevätmieli
- Re: Lataamo on taas auki :)tautinen
- Re: Lataamo on taas auki :)marraskuu
- Re: Lataamo on taas auki :)santeri
- Re: Lataamo on taas auki :)Kehäkukka
- Re: Lataamo on taas auki :)kesän lapsi
- Re: Lataamo on taas auki :)lillukka
- Re: Lataamo on taas auki :)kesän lapsi
- Nyt on paljon asiaa...:)Päivä kerrallaan
- Re: Nyt on paljon asiaa...:)Päivä kerrallaan
- Re: Lataamo on taas auki :)tautinen
- Re: Lataamo on taas auki :)Päivä kerrallaan