Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kevätmielelle viesti!

Jo vain, palveluskoirien (saksanpaimenkoirien) kanssa olen pelaillut 80-luvun lopulta (alkuun pk-jäljellä ja suojelussa) ja nykyisin toimin aluepelastuslaitoksen poikkeusolojen valmiusryhmässä sekä pelastuskoirayhdistyksemme hälytysryhmässä. Olen suorittanut koirani kanssa raunio-, pelastushaku- ja pelastusjälkikokeet. Itse ole käynyt ensiapu, henkinen ensiapu, maastoensiapu, valmiusryhmä, ryhmänjohto, etsintä, gps. yms. kursseja kasapäin, osallistunut pelastuskoirien SM-joukkuekatselmuksiin muutaman mitalinkin kotiin tuoden. Voisi siis sanoa, että harrastuksesta on muodostunut jonkinlainen vapaa-ajan elämäntapa. Etsintöjä on takana kymmeniä, nytkin niihin lähden jos vain jaksan. Kilpaileminen ei enää ole "se juttu", vaan koiran kouluttaminen mahdollisimman luotettavaksi etsijäksi. Olen käynyt mm. rajavartijoiden ja poliisien opissa esim. tunnistehajuun ja jälkiin liittyvää tietoa hakemassa. Nykyinen koirani on aikas huippunenäinen, vaikka itse sanonkin ;)

Kesälle on monenmoista tapahtumaa suunnitteilla, osallistun vointini mukaan. Toisaalta, sama se on missä sitä voi pahoin, kunhan ei kaverin päälle oksenna ;)

Raitista ilmaa ja liikuntaa luonnossa, hyvää mieltä ja seuraa sekä mahdollisesti korvaamatonta apua jollekulle tai hänen omaisilleen, sitä tuo toiminta minulle tarjoaa. Hyvää syöpälääkettä siis :)
kevätmieli | 26.4.2007 klo 08:12:37