Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonihoito

Kaikillehan ei hormonihoito vaikuta samalla lailla.Tämä lohdutuksena, minä olen vissiin aina äärimmäisyys-ihminen :)

Minulle määrättiin ensin Tamofenia 5 v ja sitten muistaakseni 3. kontrollin yhteydessä kerrottiin, että hoitoa jatketaan Aromasinilla 2 vuotta. Ottihan se päähän, olin kärsinyt karmeista vaihdevuosioireista (kamalat hikipuuskat, masennus, nivelvaivat, sydämentykytys jne. jne) ja vielä pitäisi jatkaa. Mutta ne 2 vuotta meni kuitenkin, osa oireista (hikoilu varsinkin) paheni välillä niin, että vaihdettiin Femariin. Eipä se auttanut, valitin aina kontrolleissa tästä elämänlaadun heikkenemisestä. Tulipa mieleen sekin, että jospa en olisi syönytkään noita lääkkeitä...Ei kaikki kontrollilääkärit oikein tajunneet, miten kamalaa on jatkuva hikivirta naamalla. Varsinkin kaupoissa! Kokeilin Yliopiston Apteekin valmisteita, niistä sain vaan kamalat painajaiset. Mielialalääkettä söin jo valmiiksi, joten sitäkään ei voinut lisätä.
Huomasin muuten, että paperiset lautasliinat ovat parempia hien pyyhkimiseen naamalta kuin nenäliinat, ostin aina valkoisia tai keltaisia.

Viime keväänä lopetin Femarin maaliskuun lopussa. Silloin paketti tyhjeni ja ajattelin, että en hae enää uutta. Säästöä yhteiskunnalle, mahdollisesti helpompi kesä minulle! No, jälkimmäisestä en tiedä :)

Oli siis edessä 7. kontrolli ja sen jälkeen "uloskirjoitus" Syöpikseltä. Jos kontrollissa olisi kaikki hyvin. Mutta ei ollutkaan...maksa-arvot pielessä. Joudun nyt uuteen verikokeeseen, joka on vasta ensi torstaina, onneksi ei tarvitse matkustaa taas Helsinkiin vaan voin käydä kotipaikan tk:ssa. Verikokeissa sitten otetaan ne syöpämarkkerit. Jännitystä tiistai-iltaan asti, jolloin lääkäri soittaa tuloksista. Olin ensin paniikissa, mutta nyt aika rauhallinen. Ihmetyttää vaan, MIKSI pitää odottaa noin kauan? Johtuukohan lääkärin aikatauluista, jos, niin kai joku muukin lääkäri olisi voinut kertoa tuloksista. Ajattelin soittaa syöpikselle, mutta olkoon.

Sori, meni vähän OT:ksi. Mutta kirjoittelen sitten omassa osiossaan, jos on aihetta.

Hyvää jatkoa kaikille, hoidoissa oleville tsemppiä!
kukkamaaria | 24.9.2011 klo 14:17:16