Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonihoito

Hei Marke,

Ensinnäkin voimia sinulle. Olin itse kuukausi sitten samassa tilanteessa kuin sinä, menossa vasta leikkaukseen. Leikkkauksessahan ja sen jälkeisessä patologisessa tutkimuksessa selviää sitten tarkemmin millaisesta syövästä on kyse ja jatkohoidot määräytyvät sen mukaisesti. Minullakin ainakin ennen leikkausta (samana päivänä aamulla) tehtiin gammakuvaus, jonka perusteella löydettiin vartijaimusolmukkeet. Ne vartijaimusolmukkeet poistettiin leikkauksessa ja leikkauksen aikana patologi tutki ne, että ne olivat puhtaat. Tämän perusteella todettiin, ettei kainaloimusolmukkeita tarvitse poistaa. Se on ainakin hyvä asia, ettei syöpä ole levinnyt kainaloimusolmukkeisiin.

Olin itse leikkausta odottaessa ihan yhtä pihalla kuin sinäkin. Kyllä ne asiat alkoivat sitten selviämään viimeistään leikkauksen yhteydessä. Suomessa on rintasyövän hoito järjestetty tosi hienosti, minulle ainakin selitettiin sairaalassa tarkkaan mitä tapahtuu nyt ja mitä seuraavaksi. Patologin tutkimuksen jälkeen selitettiin taas tarkkaan mitä mikin arvo tarkoittaa ja mihin se johtaa.

Ehkä sinun kannattaisi siirtää tämä kysymyksesi tämän hormonihoito-aiheen alta omaksi uudeksi aiheekseen niin, että se tavoittaa useampia sellaisia, jotka tietävät tarkemmin asioista.
Janna61 | 24.9.2011 klo 21:04:01