Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonihoito

Hei Janna ja muut!

Minulla takana n puoli vuotta yhteiseloa Tamofenin kanssa ja paino on nyt tuolla ylipainon alarajoilla. Tilanne on vähintäänkin outo, koska olen ollut koko ikäni normaalipainoinen ja melkeinpä siellä normaalipainon alarajoilla. Lisäkiloja ja myöskin turvotusta on lääkitys tuonut tullessaan. Ei tämäkään asia ihan olankohautuksella mene, vaan oman aikanasa ja totuttelunsa vaatii. Mm jumpassa saa ihmetellä mikä ihmeen este vatsan kohdalle on kertynyt ettei taivukaan niin kuin ennen :)

Minulle ravitsemusterapeutti sanoi, että ruokavalio on kunnossa eikä saa laihduttaa. Syön terveellisesti ja harrastan säännöllisesti liikuntaa, mutta ei se paino vaan laske. Tähän on ilmeisesti vaan tottuminen ja sopeutuminen.

Onko kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa tai jotain muuta hoitoa tuohon turvotusasiaan? Minulla jäi sytoista jo "nestemakkara" vatsan kohdalle ja Tamofen on vielä tuonut oman lisänsä siihen. Välillä on sellainen olo, että kun vain saisi nesteet kiertämään kunnolla. (minulta siis poistettiin 17 imusolmuketta kainalosta rinnanpoiston yhteydessä)

Kontrollikäynnillä kerroin lääkärille sivuvaikutuksista: mm. pätkäuni, nivelten jäykkyys , turvotus ja ajoittainen kuumuus. Lääkäri kuunteli ja sanoi: hyvä, lääke näyttää toimivan! Näinhän se pitääkin ajatella, eihän sitä turhan takia syödä. Nivelten jäykkyyteen minulle määrättiin Kalkki+D-valmistetta, ja se todella auttaa.

Rapu62 | 27.9.2011 klo 12:32:51