Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hormonihoito

Hei Janna! Minulla on Hb 99, (minulla tosin on aina hb ollut alhainen)ja hoitajat sanoivat, ettei kannata syödä rautatabletteja, kun nää syöpähoidot aiheuttavat sen hb:n laskun. Ruokavalioon pitäisi lisätä rautapitoista + C-vitamiinia, että imeytyisi paremmin. Se onkin sitten kinkkisempi homma saada pelkällä ruokavaliolla hemoglobiinia nousemaan. Pitää myös välttää juuri silloin kun syö jotain verilättyjä tms., ettei juo maitoa tai teetä.

Ehkä ei kannattaisi ruveta tässä vaiheessa laihduttamaan. Elimistö ei varmaan tykkäisi siitä. Kyllä turvotuskin aiheuttaa jonkin verran painon nousua, mutta myös sytostaatit aiheuttavat joillekin lihomista. Mahdollisuuksien mukaan liikuntaa voisi vähän lisätä mikäli mahdollista. Minua myös väsyttää/laiskottaa, johtunee varmaan veriarvojen heittelyistä. Leukkaritkin on vaan 0.1. Menen huomenna verikokeisiin.

Kohti parempaa huomista..:)

tuike | 28.9.2011 klo 10:33:15