Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kiristystä ja vähän muutakin...

Heippa Kehäkukka!

Vaikuttaa tosiaankin paremmalta tämä toisen taxon alku, ei ole pääkään niin puuroinen kuin ensimmäisellä kerralla. Silloin oli olo kuin hidastetussa filmissä ja kulku sellaista sumussa rämpimistä ensimmäisinä päivinä. Nyt vain odottelen mitä tulee, kun kortisonin syönti loppui aamulla. Ilmeisesti elimistöni reagoi lääkkeisiin ylipäätäänkin aika hyvin, joten tällä pienemmällä taxo-annoksella päästään ihan yhtä hyvää tulokseen onkologin mukaan. Sama pätee varmasti sinun kohdallasi :)

Itseasiassa en tiedä kuinka alhaalla ne neutrofiilit minulla ensimmäisen taxon aikana kävivät, tuo 0,69 on 13. päivän arvo, sitä ennen olin ollut jo päivästä 9 heikkovointinen. Kun kuume ei kuitenkaan noussut lämpöilystä pahemmaksi, niin en hakeutunut lääkäriin. Silloin 13. pv epäilin virtsatietulehdusta, kun alapää vuoti verta ja oli edelleen etova olo. Eipä ollut muuta kuin limakalvovuotoa ja runsas juominen pisti pissailemaan ja arat limakalvot tietty kirvelteli. Sain ne "kuntoon" ceridal lipogelillä ja intime oililla. Oilia vaan pipetillä reilusti "sisään" aamuin illoin ja tuota lipogeliä ulkoisesti monta kertaa päivässä. Vesipesun olen koittanut rajoittaa kertaan, korkeintaan kahteen pikaiseen suihkutukseen haalealla vedellä päivässä.

Tänään huomasin taas pientä verestystä vessapaperissa, samoin kieleen on tullut jälleen punaisia tipluja. Viimeksi siitä irtosikin jotain nystyröitä, ensin se vaalea pintakerros ja sitten ihan kielenpaloja. Ei se alapään vuoto minulla millään tavoin kuukautisvuotoa muistuta, pikemminkin jotain ovulaatiotiputtelua tms. Eli ei tarvi kuin pikkuhousunsuojia. Vessapaperiin tulee verijälkiä, kun pyyhin.

Oireet taitavat tulla nopeammin näiden uusintatiputusten aikana, jostain luinkin että se neuropenia esim. ei tällä kertaa tule välttämättä siellä 10. päivän paikkeilla, vaan jo aiemmin. Tosin nyt valkosolujeni lähtöarvokin on parempi, ensimmäisen taxon alla se oli 4,4 ja nyt oli tosiaan noussut kuuteen. Joten jospa se ei tippuisikaan niin alas nyt. Hemoglobiini oli muuten pysynyt 137:ssä, vaikka epäilin että alhainen valkosolutaso kohottaisi hemoglobiiniarvoa. Vaan eipä se siihen näemmä vaikuta :)

Mutta valoisin mielin tässä ollaan, nyt osaa joka tapauksessa suhtautua jo eri lailla noihin oireisiin, kun tietää että ne menee ohi, ennemmin tai myöhemmin!
kevätmieli | 14.4.2007 klo 13:25:01