Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kiristystä ja vähän muutakin...

Olin juuri tänään fysioterapeutilla, kolmas kerta. Joka kerran olen mennyt käsi turvonneena ja kiristyneenä strangeista, kuuluu oikein napsahdus kun ne käsittelyssä aukeavat ja imunesteet pääsevät liikkeelle. On kuulemma niiden kertyminen tyypillistä sytostaattien aikana silloin kun imusolmukkeet kainaloista poistettu, ilmankos on tuo leikattu puoli kiristynyt huomattavasti joka kerran hoidon saatuani.
Ihanaa, että Naistenklinikalla (jossa myös leikkaukseni tehtiin) on mahdollisuus saada tällaita hoitoa.
Kävin samalla väliverikokeessa ja matalathan nuo arvot oli, neutrofiilit 0.37, tosin viime sytosta laskivat 0.06:een ja sanoinkin hoitajalle, että jos silloin sairaalassa 5 pv maatessani olisi noussut tuollaiseen lukemaan olisin hihkunut ilosta...;) Hb oli 95 ja tuli kehoitus syödä punaista lihaa mutta kun onneton viime syton jälkeen olin heti syönyt jauhelihakastiketta niin eipä se enää putoa kun niitä lihahippuja oksennusvadissani tarkastelin lähietäisyydeltä :(
Jotenkin nyt kummastuttaa kun kukaan ei ole ehdottanut Neulasta minulle vaikka arvot menneet niin mataliksi. Itse en tajunnut kysyä viime lääkärikäynnillä mutta ei se nyt mielestäni pitäisi potilaan oman aktiivisuuden takana olla.
Ensi sytokerraksi on kyllä pahoinvointilääkitystä tehostettava, ei kiitos saman myllyn läpi enää! Kateellisena luen täällä viestejä cef-hoidoista ilman sivuvaikutuksia. Hoitaja puhui tänään mahdollisesta annoksen vähentämisestä mutta talonpoikaisjärjellä sitä pohtii onko se lääke sitten yhtä tehokas karkoittamaan mahdolliset vapaaksi päässet syöpäpirulaiset???
Päivä kerrallaan | 13.4.2007 klo 21:24:04