Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kiristystä ja vähän muutakin...

Huomenia kaikille! Taas yksi yö takana päin. Ei oikein tahtonut uni tulla silmään. Mikä lie valvottaa. Toivon Kevätimieli Sinulle yhtä helppoa toista taxoa kuin minulla. Ekassahan tuli lähes kaikki sivuoireet, mitä lueteltiin ohjeissa. Nyt selvisin yhden päivän väsymyksellä. Tuntuu ihan uskomattomalta, kun vertaa siihen ensimmäiseen. Noita peräpukamia on tosin vieläkin, jotka ovat aika inhottavia, mutta ne ovat vielä sen ensimmäisen taxon jälkioireita, kun silloin ripuloin ja olin ummessa vuoron perään.

Mulla oli eka taxo jopa 90 mg/m2. Joten eipä ole ihme että niitä oireita tuli niin paljon. En nyt muista paljonko se toinen taxo oli, mutta oli sitä reilusti laskettu. Mullahan on tuo syöpä myös ärhäkkä ja kainaloon levinnyt, joten kyllä siinä myrkkyjä tarvitaankin, mutta kuten hoitaja sanoi minulle, kun sairaalassa makasin sen sepsiksen takia. Ei ole tarkoitus ketään tappaa näin isoilla annoksilla, joten ainoa keino on pienentää niitä.

Tuo Kevätmielen neutrofiilitaso 0.69 on kuitenkin vielä sen verran hyvä, että sitä Neulasta-piikkiä ei vielä tarvitse antaa. Onhan se niin kalliskin, ettei sitä varmaan anneta kuin viime hädässä. Ja ei kai se ole hyvä, kun ne arvot nousee niin mahdottoman korkealle. Miehelleni annettiin lymfooman syto-hoidossa kerran sitä Neulasta ja seuraavalla kerralla lääkäri sanoi, ettei enää koskaan voi antaa, koska se tauti herkästi muuttuu leukemiaksi. Kuulemma lymfooma ja leukemia ovat serkkuja keskenään. Ne ovat tietenkin ihan eri asia kuin esim. rintasyöpä. Lymfooma ja leukemia liittyvät enemmän noihin veri- ja luuydinjuttuihin,joten kai ne veriarvotkin ovat eri lailla merkityksellisiä.

Minulla on käsi myös toipunut tosi hyvin. Ei juurikaan erota terveestä kädestä. Hieman on puutuneen oloinen, mutta minua se ei haittaa.

Miten Kevätmieli Sulla nuo alapään limakalvot vuotaa? Tuleeko sitä verta paljonkin. Itselläni oli myös viikko toisen taxon jälkeen verenvuotoa vähän ja luulin sitä kuukautisiksi, mutta nyt mietin oliko se kuitenkaan sitä, kun loppujen lopuksi sitä ei paljonkaan tullut. Ostin jo siteitä lisää, kun ajattelin, että nyt ne mokomat alkavat taas uudelleen, vaikkei ole puoleen vuoteen ollut. Tiedä häntä, mitä olivat!!:(

Hyvää alkavaa päivää kaikille:))
Kehäkukka | 14.4.2007 klo 10:50:17