Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nyt leikkaus ohi...
Hei -57!Mukava, kun leikkaus on ohi ja kivutkin alkaneet hellittämään. Näissä syöpäsairauksissa taitaa olla raskainta henkinen jaksaminen. Alussa sitä on pää pyörällä ja täysin pysäkillä. Tulee mietittyä omat hautajaisetkin. Itselleni tuli pohjattoman yksinäinen olo siinä vaiheessa, kun tajusin syövästä olevan kyse. Sitä eli kuin usvassa, elämä pyöri ympärillä, mutta itse seisoi "pysäkillä".
Viikon kaksi itku tuli useita kertoja päivässä. Sitten kun leikkaussuunnitelmat tehtiin ja aikataulut alkoivat olla selvät tsemppasin itseni ja laitoin tavoitteen: nuorimman tyttären lakkiaiset ja hänen maailmalle (itsenäistymisen) lähdön haluan nähdä. Nyt tyttäreni lakkiaiset ovat joulukuun alussa ja tässä sitä porskutetaan.
Olen työssä sairaalassa, potilastyössä, ja rinnanpoiston jälkeen (-02) en ollut henkisesti valmis palaamaan työhöni. Hoitava lääkärni ymmärsi tilanteeni ja kirjoitti 3 vkoa lisää sairaslomaa. Auttoi kovasti tilanteessani.
Sairastumisestani on 5 vuotta ja 2 vuotta sitten minulle tehtiin tram-rinta. Olen 52-vuotias ja opiskelin nyt uuden ammatin ja olen siirtymässä siihen. Uudeksi etapiksi olen asettanut lastenlasteni näkemisen.
Olen kiitollinen näistä 5 vuodestakin, mutta en ala itseäni "kuolettamaan". Rintasyöpätyyppini on lobulaarinen, seuranta on 8 kk välein. Uusiutuminen on mahdollista, mutta sen ajatuksen kanssa on oppinut jo elämään.
Huomisesta ei tiedä, joten elän tätä hetkeä, tätä päivää. Sairastumisen alussa mielenmaisema oli melko synkkä. Nyt elän täysillä.
Paranemista ja jaksamista sinulle ja muillekin kanssasisarille!Voimia!
- Re: Nyt leikkaus ohi...Karhutar
- Re: Nyt leikkaus ohi...Kisuliini
- Re: Nyt leikkaus ohi...anemone
- Re: Nyt leikkaus ohi...kukkamaaria