Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt leikkaus ohi...

Hei -57

Ihanaa, että leikkauksesi on ohi. Toivon sydämestäni, että tervekudosmarginaali jäi riittävän suureksi. Minulla ainakin säästäväleikkaus onnistui hyvin, paraneminen on nopeampaa, ja ei ehkä välttämätttä tarvitse mitään korjaavia leikkauksia sitten joskus. Jokaisessa nukutuksessa on kuitenkin oma riskinsä.

Mottona mulla: Leikkaus = ENSIN SUTTA KUONOON,
Sytostaatit ja sädehoidot = JA SITTEN KARHUN KANSSA PAINIIN!

Eli tämä juttu hoidetaan kotiin, jos ei muuten niin positiivisella asenteella ja sisulla.

Ja tuohon sisäistämiseen, minulla auttoi puhuminen. En salanut asiaa keneltäkän. Päin vastoin, kun joku tuttu tuli vastaan ja heitti tuon tyypillisen kysymyksen: kuis menee, niin kerroin. Joitakin sääliviä katseita ja voivotteluita siinä sitten sai vastaanottaa, mutta kun aloin rauhoittelamaan näitä surijoita niin asiat alkoivat selvitä itselleni ja myös heille.

Ennusteet tässä taudissa on tänäpäivänä mielestäni erinomaiset. En voi surra etukäteen, sitä mitä en tiedä. Kohdallani asia on tähän asti edynnyt niin hyvin kuin mahdollista. Voipi olla, että takapakkia jossain vaiheessa tulee, mutta sitä en tiedä tuleeko lainkaan ja koska, joten en osaa surra sitä.

Toivon hartaasti sinulle jaksamista ja asian sisäistämistä. Ja jos surettaa, saa surra, ei tämä ilon aihekaan ole. Mutta toivon, etä hyväksyt asian, jonka jälkeen voit katsoa paremmin eteenpäin. Eilinen ei tule takaisin ja huomisesta emme vielä tiedä, joten eletään tätä päivää sata lasissa.
ASENNE RATKAISEE AINA!

Aurinkoista syyslauantaita toivoopi Peevikki vm-55

peevikki | 29.9.2007 klo 14:55:44