Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt leikkaus ohi...

Hei Kisuliini,

Minulla on anoppi, joka ei millään ota uskoakseen, että sädehoidosta ei lähde hiukset päästä. Ei vaikka kuinka kertoisi, että hoitoja annetaan vain leikatulle alueelle eikä päähän (josta hiukset siis voisivat lähteä). Hän on täten lahjakkaasti sekoittanut sytostaatit ja sädehoidon keskenään, ja voi olla että tälle sinun läheisellesi on käynyt ihan samoin. Joku joskus - vuonna yksi ja nolla - on saanut korkea-annoksista sädehoitoa röntgenlaitteilla, ja siitä on saattanut jäädä käsitys, että syöpäpotilaat säteilisivät ympäriinsä;)

Olet kyllä aikamoisen rohkea mimmi, jos tuollaisen päätöksen teet että kieltäytyisit hoidoista. Nimittäin, Taxoterella ja Herceptinillä saadaan uusiutumisriski puolittumaan, joten suosittelisin kyllä sytostaattihoidon ja Herceptinin aloittamista mahdollisimman pian. Sivuoireita tietenkin voi tulla, mutta eivät ne ole sellaisia, etteikö niistä selviäisi. Minäkin olen selvinnyt, vaikka mietinkin, mitä hyötyä hoidoista lopulta on.

Olet kyllä ihan oikeassa siinä, ettei paikallisesti levinnyttä syöpää saada ehkä kokonaan poistettua, mutta ajatus siitä että taudista vapaa aika pitenee houkuttelee ainakin minua. Pojat ovat vasta 7- ja 5-vuotiaat, ja olisi tosi kiva nähdä ainakin rippijuhlat ja miksei häätkin;) Lapsenlapsista en uskalla haaveilla...

T. Karhutar
Karhutar | 5.10.2007 klo 13:57:29