Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohtusyöpä äidillä

Huomenta Harakka ja muut.

Kiitos viestistäsi. Joo ei se haittaa, vaikka et aina heti viesteihin jaksa tai ehdi vastata.

En oikein löydä tänään lohduttavia sanoja, mutta yritän kuitenkin. Minunkin äitini kyllä väsyi kovasti viimeisten sytohoitojen aikana, jolloin piti harkita oliko niistä enemmän haittaa kuin hyötyä. Ne ovat tosi rankkoja hoitoja, joten ei ihme, että ne väsyttävät. Loppujen lopuksi ne lopetettiin, koska ne auttoivat vain vähäksi aikaa eikä syöpä enää siinä vaiheessa ollut pysäytettävissä.

Miten muuten äitisi sytohoidot ovat tehonneet?

Ymmärrän pelästyksesi tuosta yhtäkkisestä sekavuudesta ja huonomuistisuudesta. Minun äitini oli sekava vasta muutama päivä ennen kuolemaansa. Muistan, kun kysyin tietääkö mitä lääkkeitä hänellä menee, niin ensimmäisen kerran hän sanoi, ettei hän tiennyt. Siihen asti hän oli aina tiennyt mitä hänellä meni ja milloin. Mä kävin sitten hoitajilta kyselemässä ja kerroin hänelle. Hänen syöpänsä ei tietääkseni ollut levinnyt aivoihin asti. Samakin syöpä voi olla hyvin yksilöllinen eri ihmisillä. Loppuaikana hän oli jo enimmäkseen "muissa maailmoissa" ja nukkui paljon. Hän oli tajuissaan vain hetkittäin, mutta vastasi yleensä kysymyksiin.

Olen samaa mieltä, että sinun tosiaan kannattaa viettää paljon aikaa hänen kanssaan ja tarkkailla häntä. Läsnäolo ja välittäminen on kaikkein tärkeintä. Jaksamista ja voimahalit sinulle rankkaan tilanteeseesi. Yritä pitää huolta omasta jaksamisestasi.

Suojelusenkeileitä sinulle ja äidillesi lähetän myös.

Siipi maassa | 16.11.2010 klo 10:00:26