Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohtusyöpä äidillä

Hei Siipi maassa ja kiitos sinulle vastauksestasi. Luin kyllä vastauksesi melkeinpä heti kun olit sen kirjoittanut, en vaan ole saanut itse mitään aikaiseksi tänne kirjoitella. Paitsi nyt kun tuntuu taas niin kovin pahalta. Tai säikähtäneeltä.

Käytiin nimittäin eilen äidin kanssa ostoksilla. Äiti oli väsynyt, kertoi että väsyttää aina vaan enemmän jokaisen uuden sytostaatin jälkeen. Nythän niitä on takana neljä, edessä näillä näkymin kaksi. Eli ostoksilla siis käytiin, kieltämättä isossa ja meluisassa mutta taatusti tutussa "ostosparatiisissa". Ostosten jälkeen käytiin kahvilla siinä samassa ostoskeskuksen kahvilassa, jossa melkein aina käydään kahvit juomassa kun tuossa ostoskeskuksessa käydään. Eli ihan tuttu paikka sekin. Sitten kun oltiin lähdössä pois, äiti yhtäkkiä sanoi, että mitenkäs täältä oikein pääsee pois kun ei hän ole ennen tässä kaupassa käynytkään! Siis arvatkaa pelästyinkö?! Minun tervejärkinen äitini, jossa ei ole ennen tätä mitään huonomuistisuuden merkkejä näkynyt. Epäilin ensin omia korviani, että kuulinkohan minä ihan oikein. Pelästyin niin paljon, että en edes ottanut asiaa äidin kanssa puheeksi, varsinkin kun tuo "sekavuus" ei kestänyt kuin lyhyen hetken.

Nyt tässä sitten mietin, että mistä tuo oikein johtui? Toivon hartaasti että kysymyksessä oli vain väsymyksestä johtuva hetkellinen sekavuus mutta ei voi olla miettimättä sitäkään vaihtoehtoa, että onko tauti levinnyt jo aivoihin? Isällä nimittäin alkoi loppuvaiheessa olla tuota sekavuutta myös. Nyt pitää sitten yhä enemmän viettää aikaa äidin kanssa ja seurata tuleeko tuommoisia kohtauksia lisää. Toivottavasti ei.
Harakka | 16.11.2010 klo 09:05:24