Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: pelkkää riitaa:/
Olemme erilaisia,jotkut paremmalla ja jotkut heikommalla itsetunnolla varustettuja.omasta sairastumisestani on kulunu jo pari vuotta..joten syöpävuoteen on jo enemmän etäisyyttä.Minä kuulun niihin joiden maailma keinahti monintavoin.Ei ainoastaan fyysisen terveyden menetys ,pelko työkyvystä,talous,vaan myös ulkoinen muutos.
Kun on "haavoilla" ja heikoilla ,on myös sensitiivinen läheistensä suhteen..siis puhun itsestäni.Omaa naiseuttani peilaan myös suhteeni kautta,odottaen hyväksyntää ..seksuaalisesti haluan olla myös haluttava .
Olen onnekas ,suhteemme kesti ja ehkä jopa vahvistui?
Kyllä sairastuminen keikuttaa "venettä"laidoista on hyvä pitää kovasti kiinni .on muistettava ,että myös mies on keskellä kriisiä,vaikka useinkaan ei sitä pysty käsittelemään verbaalisesti kuten me naiset osaamme.
Hoivatuksi ja ymmärretyksi tulemisen odotukset ovat molemmilla,ts.huomaan ,että välillä odotin ehkä liikaa?Välillä oli ihan hyvä,että mies palautti maan pinalle eikä kohdellut minua potilaana vaan riitaa kestävänä puolisona.
Ehkä vaikeinta meillä oli vasta kaikkien hoitojen loputtua,silloin kun elämä palasi uomiinsa..tuli tilaa oireilla.olin ehkä näköalaton ja masentunut ,mies omissa harrastuksissaa.
Mutta,tämän jälkeen onkin taas ollut mukavaa..paljon ollaan puhuttu ja oltu tyytyväisiä siihen miten hyvin meillä asiat ovatkaan..ja kaikki korjaantuu ,"haavat"paranevat ja arpeutuvat.Itseluottamus ja kuva itsestä eheytyy..kestää taas.Mutta prosessiin on mahtunut kyllä ylä ja alamäkeä.
Toivotan teille kaikille siskoille oikein hyvää joulua!Erityisesti teille jotka olette sairauden kipeimmissä vaiheissa.
- pelkkää riitaa:/ piipero
- Re: pelkkää riitaa:/ sesilia
- Re: pelkkää riitaa:/ kultsikki
- Re: pelkkää riitaa:/ mayu
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Maarit65
- Re: pelkkää riitaa:/ aino51
- Re: pelkkää riitaa:/ gugi53
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Helena1961
- Re: pelkkää riitaa:/ Aleksandra
- Re: pelkkää riitaa:/ Sini-likka