Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: pelkkää riitaa:/
Miehesi on varmaan sokissa, eikä pysty käsittelemään tunteitaan, saatikka sitten puhumaan niistä. Hän reagoi tietynlaisella primitiivireaktiolla tilanteeseen. Ehkä tässä vaiheessa ei kannata kauhean paljon kysellä, miltä hänestä tuntuu. Hän kiukuttelee sinulle siitä, kun sinä sairastuit, ja käyttäytyy kuin pieni lapsi. Sinä olet perheessänne se vahvempi osapuoli ja varmaan pystyt kertomaan hänelle tosiasioita sairaudesta ja hoidoista.Mitä tapahtuu ja milloin. Syöpä on koko perheen sairaus ja se koskettaa kaikkia. Minun miehelläni kesti aika kauan ennenkuin hän jaksoi lukea sairaalasta saadun ohjelehtisen rintasyövästä. Tietämyksen myötä myös ymmärrys lisääntyi. Alussa hän koki roikkuvansa löysässä hirressä, mutta ajanmyötä tilanne helpottui. Hän on ollut hyvänä tukena alusta lähtien, mutta huomaan, että silloin kun olin huonovointinen, niin hänen oli hyvin vaikea katsoa sitä. Minä olen yleensä hoitanut häntä. Tämä oli uusi tilanne ja osat vaihtuivat.Sinä saat peruukin ja ne on nykyään niin aidon näköisiä, että ulkopuoliset eivät huomaan sitä lainkaan. Ulospäin hoidot eivät näy, muuta kun kasvot pyöristyvät kortisonin takia, mutta se on ohimenevää. Minun sairauteni ei ole näkynyt ulospäin missään vaiheessa, koska olen ollut niin hyväkuntoinen kokoajan, paitsi muutaman päivän sytostaattien jälkeen. Peruukkinikin on aivan samanlainen kuin oma tukkani. kotona en enää pidä peruukkia enää lainkaan, koska uusi tukka on alkanut kasvaa niin vahvana. Elokuun alussa aloin käyttää sitä.Tammikuun alussa en varmaan tarvitse sitä lainkaan. Voimia sinulle, asioilla on tapana järjestyä. terveisin gugi
- pelkkää riitaa:/ piipero
- Re: pelkkää riitaa:/ sesilia
- Re: pelkkää riitaa:/ kultsikki
- Re: pelkkää riitaa:/ mayu
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Maarit65
- Re: pelkkää riitaa:/ aino51
- Re: pelkkää riitaa:/ gugi53
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Helena1961
- Re: pelkkää riitaa:/ Aleksandra
- Re: pelkkää riitaa:/ Sini-likka