Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: pelkkää riitaa:/
Hei! Ensinnäkin haluan sanoa sinulle, että olen todella pahoillani puolestasi,siksi ,että olet sairastunut syöpään. Olet niin nuori vielä,mutta eihän sairaus katso ikää. Itse olen lähes kuusikymppinen rintasyöpäpotilas, vasen rinta poistettiin kokonaan elokussa, hoidoiksi tuli koko rintäsyövän hoito-arsenaali, nyt lääkehoidot meneillään. Hiukset alkoivat lähteä kolme viikkoa ensimmäisestä stytostaattihoidosta, mieheni ajoi minut kaljuksi ja totesi tehtyään homman, että "sulla on tosi kaunis pää". Mieheni on ollut minulle todella suurena tukena, hän on rakas omahoitajani.Kuten monet ovat tässä todenneet, nykyisin peruukit ovat todella hyvän näköisiä, itselläni peruukki on aivan kuin entiset hiukseni, moni ei edes huomaa mitään eroa entiseen minääni. Toisaalta tässä on oiva tilaisuus muuttaa tyyliä, sekin voi piristää mieltä.
Kauniita myssyjä ja huiveja on paljon tarjolla. Itse tilasin Amoenasta yhden huivihatun ja kevyen turbaani-mallisen myssyn, jota pidän kotona koko ajan, siis www.amoena.fi .Varmasti myös hattuliikkeistä löytyy sopivia vaihtoehtoja tähän tarkoitukseen. Jäähatun käyttäminen stytostaattitiputuksen ajan estää hiusten lähtöä, kaikki sairaanhoitopiirit eivät jäähattua suosittele, mutta asiasta voi kysyä kun hoidot alkavat sinulla. Itse en kokenut hiusten lähtöä mitenkään järisyttävänä asiana, sinä olet vielä nuori nainen, ehkä tilanne voi olla sinulle vaikea.
Miehesi on varmasti järkyttynyt sairaudestasi, hän ei varmaankaan osaa käsitellä tilannetta. Toivon todella,että hän pääsee tasapainoon asian kanssa ja pystyy näin olemaan sinulle hyvänä tukena. Näinhän se on: syöpä on koko perheen sairaus ja meidän miehet työstävät asian kukin tavallaan. Totuus on kuitenkin se, että sinä tarvitset tukea, sitä saa täältä palstalta, myös lähimmän syöpäyhdistyksen kautta voi saada vertaistukihenkilön. Toivon sinulle kaikkea hyvää alkavalla taipaleella, yritä pitää mielesi positiivisena miehesi sanomisista huolimatta.
Virtuaalihali sinulle:)))
Sini-likka
- pelkkää riitaa:/ piipero
- Re: pelkkää riitaa:/ sesilia
- Re: pelkkää riitaa:/ kultsikki
- Re: pelkkää riitaa:/ mayu
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Maarit65
- Re: pelkkää riitaa:/ aino51
- Re: pelkkää riitaa:/ gugi53
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Helena1961