Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: pelkkää riitaa:/

Olette vasta alkutaipaleella syövän kanssa elämisessä. Itselle pitää antaa aikaa sopeutua asiaan samoin puolisolle. Aika tekee tehtävänsä. Mieti millaista tukea oikeesti odotat mieheltäsi?
Itse sain rintasyöpä diagnoosin alku kesästä. Diagnoosi oli järkytys myös puolisolle. Mies luki kirjasen syöpäänsairastuneen läheiselle ja siitä sitten pikkuhiljaa saatiin keskustelun tynkää vireille. Olen itse käynyt muutaman kerran juttelemassa psykologin kanssa sairastumisestani. Psykologilla kannattaa käydä, jos vain sellaiseen on mahdollisuus.
Nyt ovat viimeiset sytostaatit saatu ja sädehoito alkaa tammikuun puolessa välissä. Olen ollut sairaslomalla ja tehnyt kotihommia voinnin mukaan. Myös sellaisia juttuja, mitä olen vuosia suunnitllut tekeväni, olen nyt ehtinyt tekemään. Miehellä on nyt huolena, miten ehdin keväällä palata töihin harrastuksiltani.
Miksi mieheltä pitää hakea hyväksyntää omaan ulkonäköön? Katso peiliin miltä näytät ja hyväksytkö itsesi sellaisena kuin olet. Hiukset kasvaa aikanaan, naaman voi puuteroida, posket voi punata ja huulipunaakin saa käytttää. (Toista se ois miehillä)
Olen käyttänyt peruukkia julkisilla paikoilla, koska minusta se on hyvännäköinen. Kynnet lakkaan päivittäin, koska se on minusta mukavaa. Rintaproteesini näyttävät paremmilta kuin entiset luomu tissini.
Positiivisia asioita pitää noukkia pikkuhetkistä päivän aikana. Syövän kanssa on vain elettävä. Ei me sitä valittu se valitsi meidät.
Kyllä me selätetään syöpä vaikka kaikki karvat meneekin ja ukot saattaa tippua veneestä!
Maija-Helena | 21.12.2011 klo 20:49:34