Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: pelkkää riitaa:/
Hei,olen pahoillani puolestasi.
Minulla on ikää 40 v ja sain rintasyöpädiagnoosin tänä keväänä. Pahin mahdollinen gradus luokitus ja vielä aggressiivinen, vasen rinta poistettiin osittain ja koko vasen kainalo tyhjennettiin imusolmukkeista, joissa oli 7 imusolmukkeessa syöpää.
Olen ollut mieheni kanssa nyt hieman yli vuoden yhdessä, ja olimme juuri ehtineet muuttaa yhteen kun sain tietää sairaudestani. Mieheni patin löysikin ja pyysi menemään lääkäriin.
Olihan se aikamoinen shokki, varsinkin kun avomieheni edellisellä avovaimolla on ollut 7 vuotta sitten munasarjasyöpä!
Kesä meni leikkauspöydällä, ja tämä syksy sytostaateissa. Hiukset, kulmakarvat ja ripset ovat lähteneet. Pidän kotona jo ketjussa mainittuja myssyjä, ja peruukkia vain jos lähden keskustaan. Ja rinta on aika iso osa naisellisuutta, koko kehonkaava on muuttunut. Rintani pieneni 2 kuppikokoa. Ja kaiken kruunaa todella ruma haavan arpi.
On tämä ollut aika haastavaa, ja olen laittanut hakemuksen Kelan maksuttomalle sopeutumisleirille pariskunnille Turkuun Meri-Karinaan. Suosittelen!
Minun mieheni on ollut kannustava ja olen ollut kotona ilman pipoa, tosin tyttäreni 13 v ei halua nähdä kaljua äitiä. Vein lisäksi miehelleni sopeutumis-oppaan syöpäpolilta.
Toivon sinulle voimia ja tilanne voi muuttua parempaan suuntaan ensi shokki vaiheen ohitse mentyä. Ja hae ihmeessä apua jollei näin käy.
Kaikkea hyvää ja jaksamista!
- pelkkää riitaa:/ piipero
- Re: pelkkää riitaa:/ sesilia
- Re: pelkkää riitaa:/ kultsikki
- Re: pelkkää riitaa:/ mayu
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Maarit65
- Re: pelkkää riitaa:/ aino51
- Re: pelkkää riitaa:/ gugi53
- Re: pelkkää riitaa:/ Karhutar
- Re: pelkkää riitaa:/ Helena1961
- Re: pelkkää riitaa:/ Aleksandra