Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytot alkaa torstaina - neuvoja vailla....
Hei!Minä sain yhteensä 5 kertaa taxoa, 4 kertaa ceffiä, 9 kertaa herzeptin täsmähoitoa, kokorinnanpoisto/ 11 imusolmuketta, 25 keretaa sädehoitoa. pahoinvoinnista en kärsinyt ollenkaan, ja pahoinvoinnin estoa käytin vain ceffin aikana, Muutaaman kerran oli sellainen etova olo, mutta siinä kaikki. Elokuussa tulee vuosi kun hoidot alkoivat, ja toukokuussa oli viimeinen sädetys, eli 9 kuukautta hoitoja.
Mielestäni selvisin hoidoista yllättävän vähällä. Ummetusta ei minulla ollut, mutta kun omistan pukaman, joka ärtyi äärettömästi sytöstaatti hoitojen aikana, mutta onneksi vasta kolmella viimeisellä .Se oli joatain sanoin kuvaamatonta. Apua hain lääkäriltä, mutta siihen ei ollut oikotietä. Kun sain viimeisen sytön,, siitä n. viikonpäästä vaiva oli ohi myös. Ollaan yksilöitä tosiaan hoitojen sivuvaikutuksista. Minä join vettä litran päivässä, laitoin aamulla kannuun, ja nukkumaan mennessä olin juonut sen tyhjäksi, liekkö sitten auttanut, kun ummetussta ei tullut... Joskus viipaloin appelsiiniä veden joukkoon, tai jäisiä puolukoita/ karpaloita...antaaaamaan väriä ja silmän iloa.
marjoja ja hedelmiä kannattaa syödä niin paljoin kuin sielu sietää. Minulla ainakin pysyi veriarvot hyvänä.
Salaatteja myös tuli tehtyä normaalia enemmän.Ummetukseen minulle neuvoivat käyttämään pegorion jauhetta, jos olisin tarvinnut...varasinkin mutta tuossahan nuo pakkauksessa ovat...voihan niitä käyttää muutenkin jos tarvitsee.
Luottavaisin mielin vain hoitoihin, kyllä niistä selviää, Ja aina kannattaa hoitajilta kysellä mikä mieltä vähänkin painaa, he auttavat ja opastavat.
Ceffin hoitojen aikana oli niin hyvät pahoinvoinnin esto lääkkeet, ettei huonoa oloa ollut.
Tsemppiä hoitoihin ja hyvää vointia!
- Re: Sytot alkaa torstaina - neuvoja vailla....kuurankukkanen
- Re: Sytot alkaa torstaina - neuvoja vailla....Katjusmaaret
- Re: Sytot alkaa torstaina - neuvoja vailla....Katjusmaaret