Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: onko teitä muita, jotka keskikesällä olette sytojen kynnyksellä

Hei Teituri

Ripulia voi tulla melkeinpä missä vaiheessa sytoja tahansa, jos suolisto on jo valmiiksi herkkä ja ns. ärtyisä, mutta ummetus liittyy tyypillisesti kortisoniin ja pahoinvoinninestolääkkeisiin.

Yleensä sivuoireet kertaantuvat tiputuskertojen lisääntyessä, eli vaikka limakalvot ja suolisto eivät ensimmäiseen taxoon vielä reagoineetkaan, voi jo seuraavalla kerralla joutua rauhoittamaan vatsaansa ja voitelemaan limakalvoja.

Minulle CEF ei ollut niin vahva/paha lääke kuin taxo, mutta silmät kuivuivat sen aikana paljon ja migreenikohtaukset olivat aika mielenkiintoisia. Nyrkkisääntönä, taxo näyttää tapansa, kun 3-4 vuorokautta kortisonin lopetuksesta on kulunut, mutta CEF:n kanssa valkosolujen aallonpohja tulee vasta 4-5 vuorokautta myöhemmin - jos kohta pahoinvointi (JOS sitä on) on rajuimmillaan heti CEF-tiputuksen jälkeen. Itse säästyin pahoinvoinnin suhteen todella vähällä, mutta limakalvoja sain korjailla vielä kaksikin vuotta hoitojen jälkeen:-(

Nyt olen ihan kunnossa, enkä oikeastaan voi väittää vanhentuneeni hoitojen takia. Kaikki on saatu korkojen kanssa takaisin, ja elämä luonnistuu silikonisissinäkin:-)

T. Karhutar (joka sai oman keskikesän sessionsa 3 vuotta sitten)
Karhutar | 20.7.2010 klo 15:11:14