Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

ystävyys ja syöpä

Olen tässä 1 1/2 vuoden aikana huomannut, että kappaleen "Mistä tunnet sä ystävän" sanat todella pitävät paikkansa.

Eräät kaikkosivat heti, kun kuulivat syövästäni. Toiset kyselivät jatkuvasti uteliaina kuulumisia ja kuten tiedätte, hoitojen aikana useimmiten joutuu vastaamaan "en minä tiedä kuin hoitopäivän". Ei siis löydy kunnon juoruilun aihetta tässä tuppukylässä. Nämäkin uteliaat aatut kuitenkin jättävät parin kuukauden sisällä rauhaan, kun "uutuuden" viehätys on ohi.

Mutta sitten tulevat ne varsinaiset ystävät, jotka tukevat oikealla tavalla ja pitävät säännöllisesti yhteyttä. Kumma kyllä tällaisia ystäviä minulle on tullut vuoden sisällä muutama lisää. Tarkoitan "terveitä" sellaisia. He jaksavat kuunnella huoleni. Samoin itse yritän jakaa heidän ongelmansa, ettei ystävyys olisi sitä että minä vaan ruikutan.

Serkkuni (helluntalainen) sanoo aina kauniisti, kun lopetamme puhelun: "Olet rukouksissani, siunausta. Hei, hei!"
mks | 4.8.2007 klo 11:01:01