Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ystävyys ja syöpä

Huomenta Keski-Suomesta!

Hienoa Santeri, että toit esiin mielipiteesi ja sait ajattelemaan ystävyysasiaa monelta kannalta. Ei tämä maidän sairaus todellakaan aina ole helppoa terveille ystävillemmekään. Olen, toistaiseksi ainakin, siinä onnellisessa asemassa, että olen saanut pitää kaikki entiset ystäväni. Joskus saatan tilapäisesti vähän loukkaantua jonkun sanomisista, mutta tiedän, ettei kukaan ole tahallaan halunnut loukata. Ymmärrän myös uteliaisuuden tautini suhteen. Terveet pelkäävät myös sairastuvansa ja haluavat siksi tietää paljon tästä sairaudesta ja sen hoidoista. Se on inhimillistä ja minäkin olen terveenä ollessani lukenut sairaskertomuksia.

Ystävät pitävät minua järjissäni ja saavat joskus jopa unohtamaan sairauteni. Siksi on tärkeää muistaa kuunnella myös heitä, vaikka toisten ongelmat joskus tuntuisivatkin pieniltä omiin verrattuna. Vertaistuki taas on omalla tavallaan tärkeää, koska vain toinen samassa tilanteessa oleva voi ymmätää tätä sairautta kaikkineen. Ollaan kiitollisia kaikesta tuesta ja ystävistä!

Voimahaleja kaikille!
t. Sipriina
Sipriina | 5.8.2007 klo 10:43:11