Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ystävyys ja syöpä
hei ystäväni samassa tilanteessa!Kyllä olen niin samaa mieltä kanssasi tästä ystävyysasiasta.
Itse olen huomannut aivan samaa, että alussa (olen nyt 10kk sairastanut munasarjasyöpää) kaikki olivat hyvin huolissaan ja kyselivät kokoajan kuulumisia ja sitä mitä labrat näyttivät ja mitä, mitä, mitä mutta nyt harvemmin kysellään aivan kuin olisi unohdettu. Ihmettelyä tuntuu tuottavan sekin, kun minä en ole ottanut yhteyttä johonkin ystävään. Valitettavasti ystävät (jotkut) eivät ymmärrä vieläkään mitä käyn läpi ja että ei yksinkertaisesti jaksa tai huvita kertoilla millanen olo on koko ajan tai että hoidoista on niin uupunut ja väsynyt. Mutta niinhän se on meissä ihmisissä, että ei sitä ymmärrä ennenkuin omalle kohdalle sattuu.Todellakin taitaa olla niin, että uutuudenviehätys on hävinnyt. Nyt enemmän tiedustellaan mitä arvot näyttävät ja miten olen voinut vaikka arvostaisin enemmän ystävyydessä sitä, että saisin konkreettista näkyvää apua ystäviltä esim. siivousapua tai virkistyspäivää jossain, mutta tämäpä ei tule mieleenkään, ehkä ajatellaan ettei viitsi vaivata tai ei vaan haluta ja ajatellaan no, ei se jaksa kuitenkaan mihinkään lähteä ja eihän se nyt tarvitse mitään piristävää. ei osata asettua toisen asemaan, tämä on valitettava tosiasia.. Olen saanut muutaman uskon ihmisen ystävikseni, joilta olen saanut hengellistä tukea.Olen aivan samaa mieltä kanssasi , että kappaleen "Mistä tunnet sä ystävän" ovat niin totisinta totta ainakin minun elämässäni. On ihana ollut huomata, että täällä palstalla välitetään toisesta ja minäkin olen saanut täältä muutamia hengen heimolaisia., kiitos heille ja kiitos sinulle, että otin ystävyysasian aiheeksi. Voimahaleja sinulle ja jaksamista -ystävyydellä- eerika
- Re: ystävyys ja syöpäkesän lapsi
- Re: ystävyys ja syöpähelmikuu
- Re: ystävyys ja syöpäsanteri
- Re: ystävyys ja syöpäeerika
- Re: ystävyys ja syöpätiina:)
- Re: ystävyys ja syöpäsanteri
- Re: ystävyys ja syöpäSipriina
- Re: ystävyys ja syöpäTigerlily
- Re: ystävyys ja syöpäKarhutar
- Re: ystävyys ja syöpäliikkeelle
- Re: ystävyys ja syöpämillamolla
- Re: ystävyys ja syöpämillamolla