Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpää se oli

Hei Kultsikki,

Minullakin oli kaikista pahoinvoinninestolääkkeistä huolimatta todella huono olo, jota ei edes pihalla karjuminen helpottanut. Muistan ajatelleeni juuri toisen hoitokerran jälkeen, että en kyllä kestä neljää samanlaista kokemusta. Ellotus kesti melkein viikon ja alkoi muutama päivä hoidon jälkeen. Ehkä minulla on niin hidas aineenvaihdunta, että myrkkyjen poistuminen kesti niin pitkään. Koitin kyllä juoda paljon, mutta ei siitäkään minulle niin kovasti apua ollut.

Kun tätä pahaa oloani aikoinani tällä palstalla purin, joku kanssasisar kirjoitti, että "käännä se niin päin, että nyt on jo kolmasosa takana". Ja sitten kolmannen hoidon jälkeen ajattele että "hei, puolessa välissä ollaan jo". Tällaisesta itsensä psyykkaamisesta oli ainakin minulle apua.

Mutta kyllä pitää olla aikamoinen sissi, että jaksaa tuon mankelin läpikäydä silloin, kun kaikista keinoista ja yrityksistä huolimatta hoito tekee huonon olon useiksi päiviksi. Kokeile kehua itseäsi jokaisen hoitokerran jälkeen! Se, että jälleen kerran pystyit siihen, on hatunnoston arvoinen asia.

Yöhikoilut oli minulla myös ihan kamalat. Juuri kun olisi halunnut edes hetken olla tajuttomuuden tilassa ja unohtaa koko sairautensa ja hoitorumban, niin sitten heräsi yöllä hikilammikossa eikä enää sen jälkeen uni tullut silmään...

Mutta hei, minä selvisin tuosta syksystä ja vielä viiden viikon sädehoidosta ja sädehoidon aiheuttamista palovammoista ja yöhikoilukin alkaa jo ONNEKSI ihan itsestään helpottaa. Siitä huolimatta, että aloitin pari viikkoa sitten viiden vuoden Femar-lääkityksen. Ilmeisesti tuo sytohoito veti estrogeenivarantoni niin pohjalukemiin, että elimistö alkaa siihen jo jotenkin sopeutua.

Kesää kohti mennään ja valoa näkyy jo tunnelin päässä!

Voimahaleja sinulle lähettää
Evita

Evita59 | 5.4.2010 klo 11:58:59