Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpää se oli

Hei Mervi 52 !

Tiedän tunteesi. Itse sain rintasyöpädiagnoosin 11.09. Minulle tehtiin ennen leikkausta keuhkokuvaus,ylävatsan ultra ja erinäisiä verikokeita.
Leikkaus oli 09.10 osapoistona. Vartijaimusomukkkeet tutkittiin leikkauksen aikana ja onneksi ne olivat puhtaat.
Koska syöpäni oli hormonipositiinen ja HER2-negatiivinen ja hyvin pieni. saan hoidoksi pelkän sädehoidon,joka alkaa 4.1. ja 25 kertaa.
Syöpälääkäri sanoi,että voin pitää itseäni terveenä,mutta silti jokainen nipistys ja kolotus hirvittää.
Ainoa neuvoni on,että elä tätä hetkeä. Itse pätkin elämäni leikkaukseen,
lopulliseen diagnoosiin,joka siis saadaan vasta leikkauksen jälkeen ja siitä aina askel eteenpäin. Sairaaloitten henkilökunta on mahtavaa ja voit kysyä ihan mitä mieleesi tulee.
Pahoittelen diagnoosiasi,mutta kyllä tästä eteenpäin pääsee. Sairaaksi en itseäni tunne,mitä nyt arvet vielä vähän kiristää ja mielialat vaihtelevat,mutta eteenpäin katsotaan
Tsemppiä kaikille !
t
Maisa
Maisa | 28.12.2009 klo 09:54:21