Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

uusi sivu elämän kirjassa

Olen parin kuukauden ajan lueskellut näitä sivuja ja tarinoita ja kerronpa tässä oman tarinani. Olen 58v. ja ollut aina terve, hyväkuntoinen. Juhannusalusviikolla vatsani alkoi turpoamaan, tein diagnoosia, mikä mahtaa aiheuttaa: laktoosi-intorelanssi, keliakia, Helico-bakteeri...No, jossain takaraivossa oli ajatus, mene gynekologille, mutta siirsin sitä aina elokuun ensimmäiseen päivään. Ultrassa näkyi reilun kokoinen kasvain oikeassa munasarjassa, sain lähetteen suoraan päivystykseen, siellä tutkittiin kahden lääkärin voimin ja sana syöpä heitettiin ilmaan. Tämä sana oli käynyt mielessä, koska vatsa turposi ja paino laski. Tästä alkoi labrakokeet ym. leikkaus oli 20.8 ja ensimmäinen sytostaattihoito 31.8, nyt niitä on neljä takana, kaksi edessä. Leikkaustulos oli molemmissa munasarjoissa n. 15cm kasvaimet, munasarjat, kohtu, umpilisäke, vatsapaita poistettiin, lääkäri sanoi, että veitsellä poistettiin kaikki mikä voitiin ja loput hoitelee sytostaatit. TT-kuvauksessa löytyi keuhkoista kymmenen pientä etäpesäkettä, isoin kahdeksan mm. Kävin toisessa TT:ssä 25 lokakuuta ja siinä näkyi näiden pesäkkeiden koon pieneneminen puoleen. Kylläpä tulin iloiseksi, hoito tehoaa! Itse hoidoista olen selvinnyt pienillä sivuoireilla, nivelkivut ovat ensimmäisellä viikolla melkoiset, väsymystä jonkin verran, heikotusta, paino heittelee jojona. Kolmas viikko on hyvä, normaali. Saan hoidon kolmen viikon välein. Syt. ovat Paclitaxel Mayne ja Karboplatin/Paraplatin.

Ulkoilen paljon, luen, teen käsitöitä, käyn kaupoissa hipelöimässä kauniita tavaroita, pidän yhteyttä tuttaviin, sukulaisiin. Sairausloma on näillä näkymin vuoden loppuun, aika ei ole lainkaan käynyt pitkäksi, päinvastoin mietin mitenkä ollenkaan töihin ehtisinkään, kaikki toiminnat ovat melkoisen hitaita!

Voimia Teille kaikille, pitäkää itsestänne huolta.
vaaka58 | 7.11.2007 klo 11:35:00