Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Syövästä hyviä puolia?

Hei Tiltu!

Elämä tuntuu välillä täysin käsittämättömälle ja kohtuuttomallekin. Rintasyövästä olen selvinnyt mielestäni henkisesti suhteellisen hyvin, itkeny olen silloin, kun siltä tuntunut. 4 1/2 vuotta on sairastumisestani. 4 viikkoa sitten päätin perua TRAM-rintaani koskevan nännileikkauksen. Ajattelin, että leikkaukset saa nyt riittää ja otan etäisyyttä kunnolla sairauteeni. Vuosikontrolli on ultrineen,
mammografioineen sekä kokeineen 2 vkon päästä ja niihin tietysti menen.

Juuri,kun olin ajatellut oikein kunnolla höllätä, jota olin jo pari vuotta tehnyt, niin "elämä yllätti".

Nuoremmalla laspellani todettiin tavallisen leikkauksen yhteydessä kasvain. Nyt hänellä on edessä tutkimukset magnettikuvauksineen ja suolitähystyksineen. Lääkäri haluaa varmistaa, ettei kasvain olisi levinnyt minnekään muualle.

Elämä heitti taas voltin ja ahdistus tuli kaveriksi. Kuitenkin yritän olla vahva, koska tiedän lapseni tarvitsevan tukeani.
Tyttäreni on hyvin rauhallinen ja yllätyinkin kuinka rauhallisesti hän otti asian. Olemme aina avoimesti keskustelleet asioista ja yritämme nyt kaikesta huolimatta olla luottavaisella mielellä. Tutkimukset sattuivat meille molemmille rtg:iin samalle päivälle jopa samaan aikaan. Hänellä magneettikuvaus, minulla mammo ja ultra.

Sanaton, "hiljainen" olo nyt kaikkinensa on. Mielessäni toivon kuitenkin, että jos jotain löytyy, niin toivottavasti minulta. Tyttärelläni on elämä vielä edessä, vasta 18 vuotta. Minä olen elämää jo paljon nähnyt!

Kovasti koskettaa oman lapsen sairastuminen ja mahdollinen menettäminen. Toivosta yritän pitää kiinni kuitenkin!

Sinulle Tiltu myös paljon, paljon voimia!

Iirisrukka

iirisrukka | 11.12.2006 klo 01:32:51