Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!
...Ei jaksas enää lisää surua!Miksi kukaan ei kerro mitään hyvää? Miksi näin käy? Miksi elämä on mennyt tällaiseksi? Kuolemaa ja suurta surua joka paikassa!! Se on niin väärin!...
Jotenkin minustakin on tuntunut, että vastoinkäymiset tahtoo kasaantua. Minulla itsellänikin on takana vaikea vuosi, monelaisia pienempiä ja suurempia vastoinkäymisiä niin perhe-elämässä, työssä isoja muutoksia ja sitten tämä läheisimmän ihmisen vakava sairastuminen, jota edelsi tosi raskas talvi kaikkine sairauden (jota ei vielä tiedetty) mukanaan tuomine ilmiöineen. Lisäksi lähisuvussa sairautta, eroja jne. Kaikkea surullista ja ikävää. Vastoinkäymisiin turtuu, eikä osaa enää tulla vastaan sellaista, jolla itselläänkin on vaikeaa.
Muistan, kun oma isäni kuoli ja olin vielä pieni ja äidin kanssa kävimme isän haudalla. Äidillä tahtoi aina tulla kyyneleet,kun lähestyimme hautausmaan porttia. Olin sanonut silloin äidille, käännytään takaisin,kun sinua alkaa niin itkettää. Lapsesta äidin tuskaa oli niin vaikea kokea.
Omasta kokemuksesta tiedän, että lapset on sopeutuvaisia ja ovat yllättävän vahvoja, kun annat heille tilaa surra surunsa. Lapset pakottaa jaksamaan ja pitämään elämänhalua yllä. Ei se, että elää ilman toista vanhempaa, tee lapsesta yhtään sen huonompaa tai heikompaa. Elämänarvot muotoutuu ehkä jo varhain erilaisemmiksi kuin sellaisilla lapsilla,joilla on molemmat vanhemmat.
Voimia sinulle, paljon.
Vielä yksi venäläinen runo:
Vaiti, kaikki ohi kiitää, arvaamatta ennalta/ Usein onneen tiemme liitää vaikeimmasta vaivasta/ Riemu suodaan murheisille, ilo tuskaan vaihdetaan/ samat siivet molemmille/vanhurskaasti jaetaan.
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!pinjaenkeli
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!Kristiina
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!surullinen73
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!surusyksy
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!Leskeksi joutunut..
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!suvi06