Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!
Ymmärrän tuskasi. Minulla itsellänikin on nyt suruaika ja elämä näyttää lohduttomalta. Menetin rakkaan, nuorekkaan ja ihanan äitini 17.8.-06 eli vajaa kuukausi sitten. Hän kuoli haimasyöpään 55-vuotiaana kolmen kuukauden päästä diagnoosista. Sitä ei todellakaan kerkeä tajuta! Olen ainoa lapsi ja meillä oli äidin kanssa erittäin läheiset välit. Oman surun lisäksi minulla on huoli poikani ja isän jaksamisesta. Olimme aina tiiviisti tekemisissä ja asuimmekin lähellä toisiamme. Itse asun kahdestaan poikani kanssa, joten minulla ei ole miestä jakamassa käytännön arkea ja tukemassa joka päiväisessä elämässä. Illat ovat tuskaa kun ajatukset kiertää tapahtuman ympärillä. Olin vieressä kun äitini kuoli ja se on kyllä raskas kokemus kaikille kun katsoo vierestä kun elämä lähtee rakkaasta ihmisestä. Toivon sinulle ja lapsillesi kovasti jaksamista. Elämä EI ole aina oikeudenmukaista, ei todellakaan. Olen itsekkin surullinen ja vihainen elämälle kun rakkaat ihimiset kärsivät ja kuolevat ja omaisille jää tyhjyys ja tuska. Se on raskasta kun joutuu luopumaan tiedän sen. Ja se aiheuttaa turvattomuutta kun turvalliseen elämänpiiriin sattuu tuommoinen kauhea tapahtuma. Ei sitä koskaan pysty ymmärtämään eikä hyväksymään, mutta on yritettävä ajan kanssa oppia elämään asian kanssa koska muuta ei voi. Menneeseen ei ole paluuta. Näin se vain on. Meidät otetaan täältä silloin kuin otetaan, se ei ole meidän käsissä. Minäkin yritin tapella vastaan ja varmaan tappelen vieläkin. En ole kuin vasta surutyöni alussa. Takaisin ei kuitenkaan saa. Aikaa myöten muistot jotka nyt satuttavat antavat lohdutusta. Ystäväni mies kuoli 3 vuotta sitten yllättäen ja heilläkin oli lapsi ja ystäväni lohdutti minua ja sanoi että nyt on hirveän vaikeaa, mutta aurinko paistaa vielä ihan varmasti. Suru on käytävä läpi, mutta yö ei tule loputtomiin olemaan pitempi kuin päivä. VOIMIA!!!- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!pinjaenkeli
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!Kristiina
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!surullinen73
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!surusyksy
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!Leskeksi joutunut..