Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!
Myötäeläen Sinun ja lastesi suuressa surussa.Toivottavasti teillä on läheisiä,jotka voivat auttaa käytännön asioista.
Olla vain läsnä ja paikalla.Niinkin arkisissa asioissa,kuin tekemässä teille ruokaa.Olla tukena ja olkapäänä.Auttaa kongreettisesti.
Olen niin sanaton surusi edessä.
Ei se nyt oloasi helpota,kun sanon,että yksi suurimmista lääkkeistä surussa on aika.Ei se lohduta,kun jokainen minuutti,tunti,on täynnä suurta tuskaa ja ahdistusta.Huolta lapsista,huolta tulevaisuudesta.
Älä jää surusi kanssa yksin.
Jotenkin se tuntuu/tuntui niin kohtuuttomalta,että joutui itse jaksaa hakea ulkopuolisilta apua.Ei olisi jaksanut edes hengittää,nousta sängystä ylös.Mennä terveyskeskukseen hakemaan sairaslomaa jne.jne.Olisi ollut niin paljon helpompaa,jos lääkäri silloin sairaslomatodistuksen antaessaan olisi ohjannut vaikka mielenterveystoimistoon ja siellä olisi saanut puhua ammattiauttajan kanssa jos olisi sen kokenut tarpeelliseksi jossain vaiheessa.
Itse olen käynyt nyt (kohta tulee vuosi Jarmon kuolemasta)juttelemassa kuusi kertaa psykologin luona.Hän aloitti kriisiterapian kanssani,vaikka tosiaan aikaa on jo kulunut näinkin pitkään.Mutta olisin ollut näiden käyntien tarpeessa jo paljon,paljon aikaisemmin.
Jaksamista ja lämpöisiä ajatuksia Teille tuleviin päiviinne.
Kristiina
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!pinjaenkeli
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!Kristiina
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!surullinen73
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!surusyksy
- Re: Auttakaa selviämään eteenpäin!Leskeksi joutunut..