Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: En pysty edes itkemään
Hei ! Olin itse samassa tilanteessa kuin sinä, mutta aikaa on kulunut hieman enemmän. Puolisoni kuoli samana päivänä syyskuun alussa, kun itse täytin 40 vuotta. Hoidon häntä kotona aivan loppuun asti. Ensimmäiset kaksi viikkoa meni jotenkin tyhjiömäisessä tilassa. En tuntenut mitään, paitsi itkin kyllä, kun saatoin hänet kappeliin. Suru alkoi tulla myöhemmin, aina vaan voimakkaampana. Hautajaisissa itkin lähes koko ajan.Nyt kun kuolemasta on kulunut aikaa pian kaksi kuukautta, surua on helpompi käsitellä. Toki syöpäyhdistyksen tukihenkilöstä on ollut paljon apua, hän kävi meillä ennen mieheni kuolemaa viikoittain, viimeisinä viikkoina päivittäin. Kotona saattohoitovaihe kesti 7,5 viikkoa. Sen ajan aikana päätin, että keskityn vain hänen hyvään elämään, en ajatellut itseäni lainkaan.
Uskon, että psyyke on niin viisas, että se antaa surun tulla sitten, kun se on kestettävissä. Nyt itkettää eniten iltaisin ja toki haudalla käydessä. Jotenkin koko asiaa ei vielä voi edes käsittää.
Olen varma, että sinunkin tapauksessa suru tulee, kun aikaa kuluu hiukan enemmän.
- Re: En pysty edes itkemäänmarjukka5
- Re: En pysty edes itkemäänhelmikuu
- Re: En pysty edes itkemäänkevätleski
- Re: En pysty edes itkemäänfallingteardrops
- Re: En pysty edes itkemääntuulapirkko
- Re: En pysty edes itkemäänsalla10
- Re: En pysty edes itkemäänritariperhonen
- Re: En pysty edes itkemäänsalla10