Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Kiisken elämää, virushoitoa maailmalta etsien

Hei!
Kirjoitan tähän 14.8.2008 kirjoittamani mm. eräiden lehtien yleisönosastoon ja yhdelle ministerille lähettämäni kirjoituksen.

NAISET, KIELTÄYTYKÄÄ RINNAN POISTOSTA
Geeniterapia yleistyy vähitellen Euroopassa ja Suomessa.
Kiinassa geeniterapialääkkeet ovat saaneet jo myyntiluvan, mutta eivät vielä Suomessa.
Suomessa hoito on kuitenkin päästy aloittamaan ja 42 suomalaista saa syöpäänsä geeniterapiahoitoa.
Tulokset ovat olleet hyviä. Syöpäkasvaimet voivat hoidon ansiosta pienentyä tai hävitä kokonaan, osalla potilaista syövän eteneminen pysähtyy.
Paras tulos saadaan, kun kasvaimeen päästään kiinni aikaisessa vaiheessa. Mitä pienempi kasvain, sitä suurempi teho geenihoidoilla on.

Itse sairastan HER2 positiivista, gradus 3 invasiivista rintasyöpää.
HER2-geenimonistuma liittyy aggressiiviseen rintasyöpään ja sitä sairastavilla on huono eloonjäämisennuste.
Monoklonaalinen vasta-ainelääkitys ei paranna levinnyttä rintasyöpää sairastavia naisia, vaikka elinaikaa voidaan saada solunsalpaaja-trastutsumabi -yhdistelmällä pidennettyä kuukausia.

En suostu leikkaukseen, koska en usko sen parantaviin mahdollisuuksiin kohdallani. Todennäköisesti siitä olisi minulle enemmän haittaa kuin hyötyä.
Odotan virusgeeniterapiaan pääsyä, vaikka voi olla, etten siihen enää ehdi päästäkään.
Saadaksemme geeniterapiahoidon virallisesti hyväksytyksi hoitomuodoksi myös Suomessa, naisten tulisi yleisestikin kieltäytyä rintasyövän leikkauksista.
Joukkovoimalla muitakin hyviä muutoksia yhteiskunnassamme on saatu aikaan, joten miksi ei myös tässä asiassa.
Usein kuitenkin eturintamassa taistelevan on oltava valmis uhraamaan itsensä ja koko elämänsä paremman tulevaisuuden puolesta.
Se kannattaa, jos asian kokee elämäntehtäväkseen.

Tämän kirjoitukseni alla on nimeni, arvoni, osoitteeni ja sähköpostiosoitteeni. Niitä en tähän kuitenkaan laita.
-MTV3:n puolella 10.12.2008 tulleessa ohjelmassa 45 MINUUTTIA puhuttiin myös geeniterapiasta. Syöpäyhdistyksen ylilääkäri Matti Rautalahti toi esille, että Suomeen tarvittaisiin KOKEELLISTEN HOITOJEN KESKUS. -Itse kannatan ko. asiaa. Sen saamiseen tarvitaan rahaa ja poliittista tahtoa.
-Rohkealla yhteistyöllä on saatu mm. naispappeus ja seksuaalivähemmistöjen rekisteröintilaki Suomeen. Ko. asioilla on tietenkin ollut esitaistelijansa. Itse otin avoimesti kantaa v. 1996 lehtihaastattelussani rekisteröintilain saamisen puolesta ja saatiinhan se vihdoin Suomeen.
Edistystä toivon myös geeniterapiahoitojen helpommassa saatavuudessa myös Suomessa.
"Miekkaa ei tarvis, tarmoa vaan puolesta hengen, heimon ja maan".
Terveisin
karhunkaatajasukuun kuuluva gradus 3
gradus 3 | 17.12.2008 klo 14:57:57