Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: vastaus Gradus 3:lle

Hei ja hyvää alkanutta uutta vuotta 2009!
Huomasitteko katsoa 6.1.2009 TV2:n puolella esitetyn ohjelman yleisradion toimitusjohtaja Mikael Jungnerista? Hän oli kieltäytynyt myös leikkauksesta. Apu-lehdessä 30.12.2008 nro 1 sivulla 79 sanotaan:"Lääkärit ennustivat, ettei Jungner tulisi selviämään syövästään, mutta tämä päihitti tilastot." Niinpä, on syytä kaikkien muistaa, ettei ihminen ole tilasto vaan jokainen ihminen ja hänen elämänsä on ainoalaatuinen.
Kirjoitin 21.12.2008 kansanedustaja Jukka Gustafssonille sähköpostin otsikolla Syöpähoidoista ja muustakin. Otan ko. kirjoituksestani osan tähän vastaukseeni. "Lain mukaan ja minun mielestäni naisilla on oikeus pitää rintansa ja kieltäytyä rinnanpoistosta, jos suinkin mahdollista. Mm. poliitikkojen velvollisuus on vuorostaan toimia niin, että virusgeeniterapiahoidot saadaan PIAN Suomessakin viralliseksi hoitomuodoksi. Lähetin näistä asioista tietoja myös kansanedustaja Marja Tiuralle, joten toivon, että rupeat yhteistyöhön virusgeeniterapiahoitojen Suomeen saamiseksi. Lisätietoja virusgeeniterapia-asioista voinette saada esimerkiksi Suomen Syöpäyhdistyksen ylilääkäri Matti Rautalahdelta, joka oli 10.12.2008 MTV3 ohjelmassa 45 MINUUTTIA. Lisätietoja voinette saada myös prof. Akseli Hemminkiltä Helsingistä."
Mainitsen tässä vastauksessani vielä, että minun mielestäni on kyse myös ihmisoikeusasiasta, koska jokaisella naisella on oikeus pitää rintansa niin halutessaan tilanteensa mukaan.
Itse en ole tarvinnut mitään masennus- tai psyykelääkkeitä syöpään sairastumisestani huolimatta. Ihmissuhteitakaan ei minulla täällä vieraalla paikkakunnalla paljoakaan ole, vaikka kunnallisvaaleissa syksyllä 2008 sainkin 36 ääntä omani lisäksi. Sukulaisiani ei tällä paikkakunnalla ole. Hyvä tietysti on, jos jollakulla vakavasti syöpään sairastuneella on tukijoukkoja vierellään. Yksineläjällä kun ei perhettäkään ole. Kuitenkin elämää on ainakin niin kauan kuin ihmisellä itsellään on toivoa.
Parhain terveisin
gradus 3
gradus 3 | 10.1.2009 klo 14:59:31