Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?
HeipsTuttuja ovat nuo sinun oireesi,koska kärsin samoista ongelmista syödessäni xelodaa.aluksi söin 6x500mg päivässä ja rintakipuni olivat niin voimakkaat että en pystynyt liikkumaan.Kävin myös sydänfilmissä eikä sydämessä mitään vikaa.annos laskettiin 4x500 ja sen jälkeen kivut loppuivat,mutta kylmänarkuus oli tosi voimakasta.En voinut ulkoilla koska kasvoja kouristi ja tuntemukset tosi inhottavia. Jouduin pitämään sisälläkin lapasia tai hanskoja jos otin jääkaapista jotain. Mitään kylmää en voinut syödä,juoda tai koskea.Painoni vaihteli koska tiputusvkolla ruokahalu oli olematon ja vesi ei pysynyt sisällä ollenkaan.Xeloda vapaa vkolla söin sitten ihan överisti.olen ollut ilman xelodaa nyt 3kk ja valitettavasti jälkioireet minun kohdalla ovat huonot.Jalkateräni ovat tunnottomat ja sormenpääni myös.yöllä herään jalka tunnottomuuteen joita samalla palelee ja polttelee. Sain näihin lääkäriltäni Lyrica nimistä neuropaattiseen kipuun tarkoitettua lääkettä joka on auttanut.Nyt aloitan ensi vkolla uuden hoitojakson koska minulta löytyi etäpesäke maksasta ja vatsaontelosta. Aloitan toisella sytostaatilla joka ei aiheuta kylmän arkuutta. Minulle asennettiin laskimoportti rintaan koska inhoan yli kaiken PISTÄMISTÄ.Vaikka hoidot ovat raskaita ja on paljon yksilöllisiä vaivoja, niin olen tosi kiitollinen että kestän kuitenkin kivuista huolimatta.Hoitoni on ollut enemmän kuin kiitettävää. Tunnen olevani hyvässä ja turvallisessa hoidossa. Tsemppiä sinulle kohtalotoveri.
- Syökö kukaan muu Xelodaa?Tiinahan
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Tiinahan
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?vapaa pudotus
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Tigerlily
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?kevätuni
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Nefertiti