Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?

Hienoa, jos pystyy syömään monipuolisesti ja juuri noita B6-vitamiinin lähteitä. Aina noin ei kuitenkaan ole. Olemme erilaisia, yksilöitä. On kyllä totta, että kaikenlaiset omatoimiset pillerilisät on ehdottomasti kielletty, maksa on kovilla sytostaateista jo muutenkin. Minun maksani on operoitu, joten tuo kielto on tosi tärkeä ja on ollut osaltani voimassa jo ennen sytostaattejakin.

Mutta,, minä olen erittäin allerginen mm. noille listan raaka-aineille. En pysty syömään, kalaa, banaania, tai muita listan ruokia, paitsi perunaa. Lisäksi ruokahalu on muutenkin heikko. Silloin on tuo,tässä tilanteessa tärkeä, vitamiini saatava purkista. Minun kohdallani asia on tarkoin harkittu, on puntaroitu edut ja haitat ennenkuin onkologi minulle nuo pillerit määräsi.

Itsenäisesti ei siis kenenkään pidä pillerilisiä nauttia! Kuunnellaan onkologejamme ja tehdään niinkuin he neuvovat!

Oikein hyvää vointia!
Tiinahan
Tiinahan | 24.1.2008 klo 10:07:41