Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?
Minulla tuli saunan jälkeen rintakipuja, jotka pahenivat rasituksessa. Kun kivut jatkuivat seuraavanakin päivänä, menin suosituksesta ensiapuun tutkimuksiin. Sama tulos: sydän OK ja veriarvotkin kunnossa. Sama kipu on tullut toistekin saunan jälkeen. Päättelin, että sytostaatot ovat rasitus sydämelle, joten hoitokuurin aikana saunon niukasti ja otan fyysisesti iisisti, kävelyt rauhallisia yms. Näillä periaatteilla rintakipua ei ole merkittävästi tullut.Avestin tietääkseni nostaa verenpainetta, joten kohdallasi voimakkaampi liikunta voi olla sydämelle tuplarasitus.
Minulla alkaa ensi viikolla 8. hoitojakso, pienempi annostus kuin sinulla, 3+2. lisäksi sisplatiini. Olen ruokavaliolla tukenut omaa immuunipuolustusta ja vointiani. Syön runsaasti marjoja, jonkin verran hedelmiä ja ruoka on kasvisvoittoista. Erityisesti mustikat kohentavat kuntoani. Vointini ei ole huonontunut, paitsi alhaisen hemoglobiinin aikana, vaikka valkosolut ovatkin ajoittain pudonneet. Hoitojakson aikana pyrin syömään 3h välein, vaikka ruoka ei maistukaan. Tasainen ruokailu pitää pahoinvoinnin pienempänä.
Positiivinen mieliala on tärkeä, huolet ja murheet on syytä jättää muille.
Vaikutukset ovat yksilöllisiä. Katsopa alempana toinen keskustelu Xelodasta; joku on syönyt vuosia.
Hyvää vointia sinulle ja muillekin kohtalotovereille!
terveisin Stella
- Syökö kukaan muu Xelodaa?Tiinahan
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Tiinahan
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?vapaa pudotus
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Tigerlily
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?kevätuni
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Nefertiti