Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?
Hei, flunssia olen minäkin yrittänyt parhaani mukaan välttää. Pidän mukanani pullon desinfiointiainetta, jota laitan aina käsiini, jos käyn jossain kahvilassa ym. Syksyllä oli flunssa, joka kesti kuukauden. Nyt tiedän, mistä sekin johtui. Syöpäarvoni olivat jo silloin niin korkeat, että vastustuskyky oli varmasti sen takia heikko.Mielenkiintoista kuulla Reetulta, että sinullakin on ollut Xelodan aiheuttamia sydänoireita. Minulta lääkäri kielsi Xelodan kokonaan, koska rasituskokeessa oli havaittu laaja-alaista st-arvojen nousua ollessani tutkittavana rintakipuoireiden vuoksi. Katsoin netistä asiaa ja sieltä löytyneiden tietojen mukaan oireisto viittaa sydäninfarktiin. Olen niin onnellinen siitä, että tällä hetkellä ei tarvitse syödä Xelodaa, koska se aiheutti sydänkipujen lisäksi totaalisen voimattomuuden, ripulin, oksentelun ja sekavan olon. Tosin syöpäni saattaa suurentuneesta imusolmukkeesta levitä helposti lähellä olevaan maksaan ja haimaan.
Viime keskiviikon tiputuksen aiheuttama pahoinvointi ei tunnu vielä hellittävän, mitään en haluaisin laittaa kurkusta alas. Viimeksi meni noin viikko, ennen kuin ruoka alkoi edes vähän maistua.
Tuo kylmänarkuus on myös tosi inhottavaa. Olen parina päivänä ulkoillessani käyttänyt kaulaliinaa kasvojen ympärillä. Jotenkin tuntuu, että jotkut ihmiset katsovat pitkään, mutta antaa katsoa. Vielä kurjempaa on se, että silmäluomet kouristelevat niin, ettei näe ja huulet niin, että ei pysty puhumaan.
Tunnottomuutta ja pistelyä jaloissa ja käsissä ei vielä ole ollut, mutta tämä on vasta toinen hoitojaksoni. Nekin sairaanhoitajan mukaan tulevat vielä.
Niin, pistäminen on tosi inhottavaa. Siitä ei varmaan tykkää kukaan. Tiputusneulakin pitää aina laittaa eri paikkaan ja minua etoo jo seuraavan hoidon neulan laittaminen käsivarteen ja koko käsihän on sitten kamalan kipeä monta päivää.
Hyvä kuulla, että muita hoitovaihtoja on. Uskon myös, että olemme parhaimmassa hoidossa, mitä tässä maassa saa. Pakko se on uskoa, muuten tätä kaikkea ei jaksaisi.
Hyvää vointia ja tsemppiä kaikille kohtalotovereille, jotka tätä palstaa lukevat. Jotenkin lohduttaa, että on muitakin samanlaisia hoitoja ja tuntemuksia läpikäyviä. Itselleni tieto syövän leviämisestä oli sellainen shokki, etten millään siitä meinannut selvitä. Nyt kuitenkin tässä mennään päivä kerrallaan. Enempää en ainakaan itse jaksa suunnitella.
Tuikkuliini
- Syökö kukaan muu Xelodaa?Tiinahan
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Tiinahan
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?vapaa pudotus
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Tigerlily
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?kevätuni
- Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?Nefertiti