Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Syökö kukaan muu Xelodaa?

Aloitin Xelodan Avestinin ja oksaaliplatinan rinnalla tammikuussa ohutsuolen syövän metastoitumisen takia. Etäpesäkkeet ovat vatsan imusolmukkeissa. Lääkkeen tavalliset haittavaikutukset, kuten pahoinvoinnin, ripulin, kylmänarkuuden ja voimattomuuden kestin joten kuten, mutta sitten vajaa viikko hoidon aloituksesta sain ulkoillessa rintakipuja, jotka säteilivät vasempaan käsivarteen. Olin Meilahdessa tutkittavana ja siellä arveltiin sydänoireiden johtuvan Xelodasta, koska sydän todettiin muuten terveeksi. Olin vasta 3:s potilas heillä, jolla näitä sydänoireita on tästä solunsalpaajasta tullut. Saan jatkossa solunsalpaajan rinnalle pitkävaikutteisen nitron.

Onko kenelläkään ollut samanlaisia sydäntuntemuksia Xelodan aiheuttamina? Entä miten käy, jos Xelodaa joutuu syömään pidempään? Tällä hetkellä annos on 7 x 500 g päivässä ja sitä on tarkoitus nostaa vielä. Meneekö Xelodasta ajan mittaan vielä huonompaan kuntoon? Eli kumuloituvatko kaikki haittavaikutukset ajan mittaan. Painoni laski viikossa 3 kiloa huonon olon ja ruokahaluttomuuden takia. Olen muutenkin laiha enkä voi syödä kuin pieniä annoksia kerrallaan.
Tuikkuliini | 22.2.2008 klo 20:36:03