Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Allogeeninen kantasolusiirto

Hei Piio!

Kiitos, että vastasit vuodatukseeni. Onhan toki minullakin niitä "parempia" päiviä; itse asiassa suurin osa.
Tänään juuri pohdin, että jos olisin saanut "valita" akuutin ja kroonisen leukemian välillä, niin kumman olisin valinnut. Olisiko ollut helpompaa vaan tulla lennätetyksi kantapäät ilmassa hoitoihin ja nähdä nopeasti, mitä tuleman pitää, vai onko helpompi tämä tie, jolla on aikaa miettiä asioita, ottaa selvää kaikesta mahdollisesta tietääkseen, mihin on menossa.
Molemmilla teillä on varmaan puolensa. Nyt olen kiitollinen siitä, että olen ehtinyt hankkia tietoa melko paljon; toisaalta ahdistaa se, että nyt tuntuu kuin tietäisi kaiken tarvittavan, mutta odotus vaan jatkuu.
En jaksaisi enää odottaa. Tuntuu kuin sisälläni olisi "aikapommi", joka voi milloin tahansa räjähtää. Haluaisin vaan päästä siihen siirtoon niin pian kuin mahdollista, koska muitakaan vaihtoehtoja minulla ei ole.
Kuulen aika ajoin korvissani hematologin sanat: "vääjäämättä johtaa kuolemaan tämä tauti ilman hoitoa" , ja silloin aina pelottaa.
Sinulle haluan toivottaa kaikkea hyvää omalle matkallesi. Varmasti on välillä tosi vaikeaa ja ehkäpä epätoivon tunteitakin tulee, mutta haluaisin, että muistat, että et yksin ole matkallasi. Monet täälläkin palstalla, itseni mukaan lukien, tsemppaavat sinua. Kaikkea hyvää ja ennen kaikkea rohkeutta sinulle toivottelee

Unelma
unelma | 8.2.2008 klo 12:52:47