Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Äidilläni todettiin haimasyöpä

Hei Larpsa !!

Voi miten hurjassa tilanteessa olet. Ymmärrän tilanteesi ja meidän tilanteissa on ihmeen paljon yhtäläisyyksiä.

Olen vähän päälle 40 -vuotias 3 lapsen äiti. Nuorin on kohta 7-vuotias. Sairastan samaa syöpää kuin äitisi. Syöpä leikattiin 3 vuotta sitten. Silloin se oli levinnyt läheisiin imusolmukkeisiin. Sain kemosädehoitoa (säde-+sytostaattihoito yhdessä) ja sen jälkeen sytostaatteja. Nyt olen ollut ilman hoitoja runsaan puoli vuotta.

Oman sairauteni lisäksi huolenani on äitini sairastama syöpä, joka on jo pitkälle levinnyt.

Kaikkein suurin huoleni ovat lapseni. Äitinä olen huolissani heidän selviämisestään ja pärjäämisestään. Tyttärenä olen tietysti erittäin huolissani oman äitini tilanteesta.

Uskon, että sinunkin äitisi haluaisi nähdä, että hänen sairaudestaan huolimatta sinä pärjäät ja selviät elämässäsi. Ja onhan sinulla pieni poikasi huolehdittavana. Sairaalan tarjoama keskusteluapu on varmasti ihan paikallaan,, ottaisin myös yhteyttä sosiaalihoitajaan.

Toivon sinulle jaksamista ja voimia, muistathan huolehtia myös itsestäsi!
Tiinahan | 31.3.2009 klo 14:41:59