Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Äidilläni todettiin haimasyöpä
Hei. Eipä ihme, että kaikki kaatuu päälle. Ymmärrän kyllä, että haluaisit olla äitisi luona koko ajan ja auttaa. Tuntui hieman kummalta jos sisaresi ei halua osallistua eikä ehkä ymmärtää sairauden vakavuutta. Lieneekö reaktio siihen, että ei halua nädä sairauden laatua ja sen tuomia ongelmia. Uskoisin, että sinulle olisi apua vaikka sairauslomasta, voisitko käydä esim. lääkärin kanssa juttelemassa tuntemuksistasi. Myös sairaalapsykiatria tai sosiaalihoitaja auttaa sekä tukee kaikissa mahdollisissa asioissa, kannattaa kysyä. Kuitenkin, sinun täytyy myös elää omaa elämääsi ja on hienoa kun jaksat olla äitisi tukena, hän varmasti arvostaa sitä suuresti. Voisit jutella myös äitisi kanssa, miten hän kokee tilanteen. Tiedän, että se ei ole helppoa, joskushan sanat voi laittaa vaikka paperille. Itsekin koen, että sairauden tuntemista tuntemuksista on välillä niin vaikea puhua ja usein näitä omia tuntoja ja pelkoja haluaa peittää, työntää sivuun. Toivon sinulle ja äidillesi sekä läheisillesi voimia ja jaksamista vaikeana aikana. Purappa vaan tuntojasi tänne, täällä meitä on monta samojen asioiden kanssa kammpailevaa.- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpäeijuli
- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpäTulenliekki
- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpähilleviivi
- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpäHennarii80
- Minulla samanlainen tarinamartta-77
- Re: Minulla samanlainen tarinamartta-77
- Re: Minulla samanlainen tarinamartta-77
- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpämartta-77
- Tänään alkoi tapahtumaanmartta-77
- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpänuorityttö87
- Re: Äidilläni todettiin haimasyöpäHennarii80