Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Helatorstaita siskot

Helatorstaita Helsingistä!

Nyt on dreeni pois, ajattelin että se auttaisi tuohon kainalon kipeyteen mutta ilmeisesti se oli vaan ajatuksellista se dreenin aiheuttama kipu. Toki ihanaa että ei tarvitse sitä tässä kuljetella. Mutta te jotka tätä luette olette valovuosien päässä dreenistä jo . . . .

Minulla on pitkät hiukset joita olen ahkerasti useita vuosia kasvattanut. Nyt niistä lähtee huomenna puolet, ajattelin ottaa uuden lyhyen kampauksen tähän väliin, ennen kuin sytostaattihoidot vievät loputkin. Siis kaikkiko karvat lähtee? Mukaan lukien häpy- , kainalo-, sääri-, kulmakarvat sekä ripset??? Puolensa kussakin, jos näin on!

Lapsia (15 ja 18 v. pojat) olen varoittanut että teillä on pian rintapuoli ja kalju äiti. No, leikkaus olikin säästävä joten rinta on ainakin toistaiseksi paikallaan. Hiukset varmaan lähtee, koska imusolmukkeetkin lähti, joten se kuuri on perheellä edessä. Varsinkin 15-vuotias on jo valmiiksi hieman järkyttynyt asiasta, mutta ehkä sen kanssa sitten eletään.

Tuo fysioterapiajuttu minua kiinnostaa. Minusta ohjeet ja tieto jota rintarauhasosastolta HUSista leikkauksen jälkeen saatiin olivat tosi pintapuoliset. Ei ollut vaki-ihminen, vaan jonkun toisen osaston fysioterapeutti. Kainalon puutumisesta kukaan ei maininnut sanaakaan, itse vaan kohtalotoveri Eevan kanssa todettiin että näin on käynyt, ilmeni vasta sunnuntaina kun meidät molemmat leikattiin torstaina. Olen ajatellut että kädelle täytyy saada kunnon ohjeet ja jumpat. Eli vaki-fysioterapeutti rr-osastolla oli hyvä? Ja sinne voi varata ajan?

Minulla seuraava kulmakivi on leikkaksen jälkeinen pkl-käynti eli lääkäri 28.5. En oikein tiedä mitä siellä tapahtuu muuta kuin kaiketi lääkäri katsoo haavat ja sellaista sekä tietenkin kertoo mitä niistä poistetuista imusolmukkeista löytyi. Onko teillä suosituksia siitä mitä kannattaisi kysyä lääkäriltä? Kertooko lääkäri jotain jo hoidoista? Syövän tyypistä eli mitä hoito todennäköisesti tulisi olemaan? Tapaaminen lääkärin kanssa (Sari Voutilainen) on varmaan lyhyt joten täytyy olla kysymyksiä valmiina jos meinaa saada vastauksia!

Vaikka juuri luin tämän päivän viestit en muista kuka oli menossa saamaan sytostaattia huomenna, ja jolla on väsynyt viikko tiedossa - voimia silti sinulle. Ei se haittaa vaikka koti näyttää sikolätiltä, todennäköisesti ainoa jota se häiritsee olet sinä ja nyt sun täytyy vaan antaa itsellesi lupa olla väsynyt. Itse ihmettelen miltä täällä tulee näyttämään kun olen hoidoista oikeasti väsynyt, kun täällä on normaalistikin aina ihan järkyttävä kaaos :)

Minä ja mies mennään myös sunnuntaina Mamma Mia -konserttiin, oliko se hyvä?

thunder | 17.5.2007 klo 16:29:20