Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Helatorstaita siskot
Kiitos MeriTuuli ja Päivä Kerrallaan fysioterapiavinkeistä. Ensi viikolla olen taas menossa Herceptin-tippaan, joten voisin ottaa asian hoitajan kanssa puheeksi. Kerran olenkin käynyt syöpiksen fysioterapiassa, mutta se oli ihan lyhyt käynti, jossa tsekattiin käden liikkuvuus ja neuvottiin se käsijumppa (sideharsorullan puristelu). Nyt on kuitenkin uutena ongelmana tuo kainalon kiristys ja leikkausalueen turvotus. Jos Santeri on kuulolla, niin mielellään kuulisin vielä sinun kommenttisi, koska vaikuttaa siltä, että kärsitään ihan samantyyppisestä ongelmasta!Mimi, tuo rasvausjuttu on tosiaan jännä, kun siitä on niin monenlaista ohjetta olemassa. Minä sain sädehoitoni HUS:ssa ja siellä ohjeena, että ei mitään rasvoja sädealueelle, kun vasta sitten jos jotain ongelmia ilmenee. Minä en rasvannut koko aikana sädetettyä ihoa, eikä mitään suurempia ongelmia tullut. Iho punoitti kyllä. Kuulemma tuo ohje perustuu siihen, että joskus kun ohjeena oli huolellinen rasvaus, ja sitten oli näitä ns. huithapeleita, jotka eivät tätä ohjetta niin orjallisesti noudattaneet, niin huomattiinkin, että näitten ei-rasvanneiden ihot eivät palaneet niin herkästi kuin tunnollisesti rasvaavien. Varmaan tässäkin yksilöllisiä eroja, kenellä palaa ja kenellä ei. Minä aloitin rasvaukset sitten sädehoidon loputtua ja ihoni meni hieman rikki joitakin päiviä hoidon päätyttyä - tosin tämä saattoi johtua siitä, että ihoa tuli raavittua, kun se kutisi jonkin verran. Teitpä Mimi miten vaan, toivon, että ihosi pysyy hyvässä kunnossa koko sädetyksen ajan! Samoin Lillukka sinulla!
miu
- Re: Helatorstaita siskotlillukka
- Re: Helatorstaita siskotMeriTuuli
- Re: Helatorstaita siskotkesän lapsi
- Re: Helatorstaita siskotPäivä kerrallaan
- Re: Helatorstaita siskotMeriTuuli
- Re: Helatorstaita siskot-miu-
- Re: Helatorstaita siskotPäivä kerrallaan
- Re: Helatorstaita siskotsanteri
- Re: Helatorstaita siskotthunder
- Re: Helatorstaita siskotkevätmieli
- Re: Helatorstaita siskotkevätmieli