Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Eka vuotis kontrolli

Hei taas kaikki kesän -10 sytolijat!

Viime viikko sujui pienessä pelossa, kun torstaina oli edessä ensimmäinen vuosikontrolli. Minulle tehtiin tissittömään puoleen ultra, toiselle puolelle maammografia ja näiden lisäksi keuhkoröntgen. Kaikki näytti hyvältä kuten myös verikokeet. Ainut joka itseäni mietitytti, kun afos arvo oli 103 (yläraja 105) ja se oli kuitenkin sytojen aikana vain 60. Ehkäpä johtuu lääkemäärästä, jota syön tai en tiedä.. olihan sytotkin lääkkeitä. Käyn kuitenkin ensi viikolla uudestaan verikokeissa.

Hyvin menneiden kuvien lisäksi, lääkäri yllätti minut kysymällä olenko miettinyt rinnankorjausleikkausta. Totesin, että olin luullut, että siitä asiasta puhutaan vasta kun leikkauksesta on kulunut 2 vuotta. Hän sanoi, että minun tapauksessani asia voidaan ottaa nyt jo esille. Sanoin, että tietenkin haluan uuden rinnan heti, kun se on mahdollista ja niinpä hän sanoi, että laittaa heti lähetteen rinnan korjaukseeen...
Ja voitte uskoa, että sieltä onkologiselta lähti ulos varmaankin yksi maailman onnellisin ihminen. En miettinyt mitä leikkaus tuo mukanaan ajattelin ainoastaan, että kaikki on niin hyvin kun olla voi ja jonkun ajan kuluttua olen taas "kokonainen". Pienet pistelyt ja vihlonnat unohtuivat siihen paikkaan. Ne ovat kuulemma tosi usein haavan arpikudoksesta ja leikkausalueen hermotuksesta aiheutuvia.

Joten jatketaan tämän ihanan kesän odottelua kuumien aaltojen ja turvotusten merkeissä, mutta tällä hetkellä nekään eivät haittaa. Toivotan onnea kaikille muillekin, jotka ovat menossa sinne ekaan vuosikotrolliin:-)
T.Maailman onnellisin opelix
Opelix | 14.5.2011 klo 14:04:10