Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tilastoista
Terveiset koiralenkiltä!Mua on monesti sairauteni aikana kans loukannut ihmisten "vähättely". "Rintasyöpäänhän on tänä päivänä niin hyvät lääkkeet, lähes kaikki paranevat" En tiedä, pitäisikö siihen vastata, että niin ja tänä päivänä joka toinen suomalainen sairastuu syöpään, mulla se jo on, haluisitko sinä kans jonkun, kun niistä niin hyvin paranee. No, raakaa meininkiä, mutta toisaalta ihan totta.
Mun ennuste aikoinaan oli tyypin mukaan ehkä huonohko, mutta sytoihin hyvin reagoiva syöpä paransi ennustetta. Yksi lääkäri kyllä sanoi, että kun sairastuin, niin nuorena, mahdollisuus syövän uusiutumiseen on aika suuri.Hän sanoi, että kun elinvuosia voi olla vielä 40 vuotta, siinä ajassa saattaa ehtiä uudelleen sairastumaan.
Kuitenkin perusajatus ekan leikkauksen ja hoitojen jälkeen oli, ettei mua enää nähdä syöpäpolilla. Jatkan elämää, niinkuin en olisi koskaan sairas ollutkaan.
Toisinhan mulle kävi, enkä tiedä miksi. Ei tienneet lääkäritkään. Kovensivat vaan hoitoja ja sanoivat, että tämä tehoaa. Ja tämä ainakin tehoaa, jos ei edellinen.
Mutta hei, se on mun kohtalo. Mulla on täällä kotipaikkakunnalla ystäviä, joilla on rintasyöpä. Yksi heistä sairastui yli 10 vuotta sitten. Hänelle tehtiin osapoisto ja annettiin sädehoito. Se oli siinä, eikä uusiutumista ole tullut. Eräs nainen leikattiin ensimmäisen kerran 15 vuotta sitten. Hänellä uusiutui yhden kerran,mutta ei sen koommin. Kolmas ystäväni, jonka kanssa teimme yhteisen päättötyön rintasyövästä lähihoitajiksi opiskellessamme, sairastui 4 vuotta minun jälkeeni ja ainakin tällä hetkellä hän on terve. Joten ei kaikilla tauti etene, näin se on.
Muuten me ystäväni kanssa yritimme lotota, kun meillä oli niin "hyvä" tuuri, että molemmat sairastuttiin, kun ensin tehtiin aiheesta päättötyö. Ei tullut miljoonia, vaan kolme oikeen:(
Julia
- Eka taxotere tulossakevätmieli
- Re: Eka taxotere tulossalillukka
- Re: Eka taxotere tulossakevätmieli
- Re: Eka taxotere tulossaHempukka
- Re: Eka taxotere tulossaHempukka
- Re: Eka taxotere tulossatautinen