Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Eka taxotere tulossa
Huomenta, Kevätmieli. Positiivisella mielellä hoitoihin. Oireet ovat yksilöllisiä. Siksi ei ehkä kannata hankkia suurta lääkevarastoa etukäteen. Itse olen tarvinnut vaahtoamatonta hammastahnaa, Bepanthen-tabletteja aftoihin (olen selvinnyt kahdella aftalla), Bepanthen-voidetta turvonneisiin huuliin (eka taxon jälkeen), silmätippoja, närästyslääkettä (nyt syön vatsansuojalääkettä viikon verran estolääkityksenä). Koko sytokuurin ajan olen syönyt Gefilus-tabletteja. Pellavansiemenet ja puolukat ovat pitäneet ummetuksen kurissa (joku saa kyllä ripulin sytoista). Puolukat suojannevat karpalon tavoin myös virtsateitä (virtsatieinfektioriski kasvaa). Iho on ollut kuivempi, joten rasvoja kuluu. Plussana voin sanoa, että kasvojen iho ei ole aikapäiviin ollut niin hyvä kuin nyt. Nenä ei kiillä ja ihon epäpuhtaudetkin ovat häipyneet (olen 50+), ts. peitepuikkoakaan en ole tarvinnut. Eka taxon jälkeen sain kutiavaa kortisoni-ihottumaa, mutta se hävisi onia aikojaan. Taxojen aikana ei ollut minkäänlaista pahoinvointia, mutta makuaisti oli viikkokausia sekaisin. Ja muistan vieläkin sen metallin aromin kielellä.... CEF on sitten oma juttunsa. Etovaa oloa on ollut etenkin toisen CEF:n jälkeen. Eka CEF:n jälkeen turposivat silmät, mutta se oire oli toisen kerran jälkeen huomattavasti lievempi. Yleisvointini on ollut hyvä koko ajan. Kunto ei ole romahtanut. Lenkkeilen siinä missä ennenkin ja vielä vähän enemmänkin. Vaihdevuosioireet ovat kyllä olleet inhottavat. Öisin peitto pois ja sitten peitto päälle. Kuumaa ja kylmää aaltoa vuorotellen. Mutta kun ei ole työpaineita, olen pärjännyt kohtuudella. Miten lie sitten, kun tulee töihinmeno ja hormonihoito alkaa.Summa summarum. Hoitojen kanssa pärjää. Varauduin mielessäni paljon pahempaan. Ei se aina herkkua ole, mutta mukaan mahtuu paljon hyviä ja iloisia päiviä. Ja on tosi hyvä, että meidät hoidetaan, vaikka välillä ylihoidettaisiinkin. Minulla on jäljellä yksi CEF ja sitten säteet. Nyt on viides päivä toka CEF:stä ja olo hyvä ja reipas. Tänään lähden käväisemään kirpparilla ja lepäilen vaalivalvojaisia pois. Tsemppi Sinulle, Kevätmieli. Piristähän meitä teksteilläsi!
- Eka taxotere tulossakevätmieli
- Re: Eka taxotere tulossalillukka
- Re: Eka taxotere tulossakevätmieli
- Re: Eka taxotere tulossaHempukka
- Re: Eka taxotere tulossaHempukka
- Re: Eka taxotere tulossatautinen