Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Työnteosta sytostaattihoitojen ja sädehoidon aikana

Minulle ei edes esitetty muuta vaihtoehtoa kuin sairausloma, koska kohtaan opetustyössä jatkuvasti uusia, suuria ryhmiä. Olen ymmärtänyt, että opetus- ja hoitoalalla suositellaan pitkää lomaa. Vointini puolesta olisin kyllä välillä jaksanutkin käydä töissä, mutta tuo muistin pätkiminen ja lyhytjänteisyys ovat kyllä ikäviä mausteita työssäni. Lisäksi neutrofiilit humahtivat CEF:ien jälkeen niin alas, että olen pyörinyt melko pienissä piireissä. Sädehoitoon minulla on sen verran pitkä matka, että se tietää täyttä työpäivää.
Ymmärrän kyllä niitä, jotka käyvät töissä. Työ auttaa varmasti unohtamaan taudin edes hetkittäin. Lisäksi sosiaaliset suhteet pitävät monen virkeänä.
Tokihan pitkä sairausloma rokottaa taloutta.Lomani alkoi tosin sopivasti lokakuussa. 60 päivää täydellä palkalla vuoden lopussa. Tammikuu ja helmikuu myös täydellä palkalla, mutta sitten tuli lunta tupaan. Mutta paranemisen halu on päällimmäisenä, maksoi mitä maksoi.

lillukka | 25.4.2007 klo 19:13:11